torsdag 31 december 2009

Två katter på Södertälje Katthem berättar


Hej, det är Jenny och Majsan på Södertälje Katthem.

Jag heter Majsan. Jag bor på Södertälje Katthem tillsammans med min bästis Jenny. Vi har många andra kompisar här på katthemmet också. En av dem fick ett nytt hem för några dagar sedan. Hon heter Berta och är jättesnäll.

Innan hon flyttade sa hon till oss att vi skulle tala med en tjej som heter blogghjälpen som hade hjälpt henne att blogga. Hon tyckte att vi skulle fråga henne om inte hon kunde hjälpa oss att blogga, så kanske vi också kunde få ett nytt hem lite snabbare.
Det tyckte vi var en bra idé så vi frågade och nu ska vi bli bloggkatter ett tag. Berta var ju en väldigt van bloggare men hon sa att vi lär oss snart. Det vet jag ju inte om vi gör, men vi ska i alla fall försöka.

För att det inte ska bli så rörigt så har vi beslutat att vi först ska presentera oss, en och en. Eftersom jag är äldst så fick jag börja. Det känns jättepirrigt, men det ska nog gå bra med lite hjälp.

Jag kom till katthemmet för många, många år sedan. I kattvärlden håller vi inte så noga reda på siffror, men jag vet att det är länge sen jag bodde på katthemmet första gången. Jag skriver första gången, för jag har alltså bott här en gång tidigare. Hur det kom sig att jag kom hit ska jag berätta om en annan dag, men först ska min bästa kompis Jenny presentera sig lite i morgon.
Majsan

8 kommentarer:

  1. Det är jätteskojsigt att blogga. Man träffar så många nya vänner. *spinner* Ska bli intressant att höra vad du har att jama om för äventyr.

    SvaraRadera
  2. Gott Nytt År och Lycka till önskar Wikki och Nova

    SvaraRadera
  3. Hejsan Majsan!
    Vi här i Otterbäcken vill önska dig och Jenny välkomna som nya bloggare och vi ser verkligen fram emot att lära känna er ordentligt!
    Gott Nytt År till er båda och till alla andra katterna på katthemmet!
    nosgos och varm tass från alla oss fyra katter här i Otterbäckens kloster.
    /genom gammelmatte Gittan

    SvaraRadera
  4. Vad spännande det ska bli att läsa om er! Nosbuff

    SvaraRadera
  5. Hej Sippo. JAg har hört talas om dig, för Berta berättade om alla snälla katter som stöttat henne. Hon sa att hon trodde de skulle stötta oss också. Det hoppas jag att ni gör. Majsan

    SvaraRadera
  6. Hej Wiki och Nova. Gott Nytt År på er också. Vi hoppas det här blir ett jättebra år då vi får ett toppenhem där vi får stanna för alltid. Majsan

    SvaraRadera
  7. Hej Alla snälla katter på Otterbäckens Kloster. Det är jätteroligt att ni vill läsa om oss. Det är inte bara roliga historier må ni tro, men det är så det har varit. Vi hoppas allt snart ska bli jättebra. Majsan

    SvaraRadera
  8. Hej Dui och Deco. Ni är också trogna stöttepelare tillsammans med flera andra. Det har Berta berättat. Vi hoppas ni ska tycka det är värt att fortsätta läsa om oss. Majsan

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...