söndag 6 december 2009

Katten Berta berättar



Hej, det är Berta på Södertälje Katthem.

Idag var det öppet hus igen. Blogghjälpen var här och det blev en hel del mys. Innan hon kom hade hon varit på julmarknad på Torekällberget. Där hade flera som jobbar för oss katter varit och sålt saker för att få in pengar till oss. Man sålde vår fina kalender med bilder på flera av mina kompisar, julgodis som en av tjejerna hade gjort, våra kläder som finns på katthemmet och lite annat.

Det är tur att det finns de som gör så att vi får in pengar till katthemmet. Egentligen tycker inte jag att pengar är nåt kul, men jag måste ju inse att om det inte finns några pengar så finns det heller ingen mat åt oss, och då vore vi verkligen illa ute.
Det var inte så många som kom på öppet hus idag. Blogghjälpen sa att de kanske är ute och köper julklappar istället. Jag vet inte om jag får nån julklapp i år, men jag tror att jag får nåt av blogghjälpen. Hon tycker att vi ska fira lite jul på katthemmet, om jag är kvar där då. Det vet vi inget om ännu.

Ni som vill titta på hur vår kalender ser ut kan se det på vår hemsida, www.sodertaljekatthem.se. Där kan man faktiskt få se hur jag ser ut också, fast det vet ni väl redan vid det här laget, eftersom det brukar finnas bilda på mig på varenda blogg vi skickar.
Berta

2 kommentarer:

  1. Du kommer få en jättefin jul. Spelar ingen roll om du är kvar hos blogghjälpen eller hos en egen människa. Nu kan det ju liksom bara bli bättre menar jag. *jultass*

    SvaraRadera
  2. Hej Sippo. Det är just sånt där man behöver höra när man bor på ett katthem. Jag tror också julen kommer bli bra. Vi kanske får nåt speciellt godis på julafton? Berta

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...