torsdag 3 december 2009

Katten Berta berättar



Hej, det är Berta på Södertälje Katthem.

Det har precis varit öppet hus här på katthemmet. En av mina burkompisar fick åka till ett eget hem och det tror jag han var väldigt glad över. Vi som är kvar saknar honom förstås, men så är det att bo på katthem. Man möts och man skiljs. Ibland är det så att två katter blir såna kompisar att man inte låter de gå till olika hem. Det kan ta lite längre tid att hitta ett gemensamt hem till dem, men det är nog trots allt bättre att vänta än att skilja dem åt, för då skulle de bli så ledsna.

Just nu har jag ingen kompis som jag absolut måste ha med mig till ett nytt hem. Fast visst är det en del katter här som jag kan tänka mig att dela hem med i framtiden. Vi får se hur det blir.

Huvudsaken är ju att jag får ett nytt bra hem själv förstås. Men blogghjälpen säger att det kommer jag att få. Vi ska inte ge oss innan jag fått det. Det känns jättebra att så många hjälper mig. Det är flera som nästan varje dag skickar uppmuntrande meddelanden till mig och talar om att de tänker på mig och håller både tassar och tummar. Det är jättesnällt och det hjälper mycket. Om man vet att andra hjälper en kan man orka med väldigt mycket.
Berta

4 kommentarer:

  1. Hej Berta!

    Vet du, blogghjälpen har kämpat med många katter och alla har fått ett bra hem. Hon kommer inte at ge sig förrän det har hänt även för dig. Var det Grålle som fick ett eget hem idag? Han var en riktig kurrpelle. Han har nog lärt sig av dig, för han var också fräsig och sen gosig på slutet.

    Tänkre på dig.

    Kram från Helena, Mysis och Krypto

    SvaraRadera
  2. Nej, det var Nokia. Grålle finns kvar i buren ännu. Vi har ganska kul. Berta

    SvaraRadera
  3. Vi håller fortfarande tassarna för din skull. Blogghjälpen kommer som sagt aldrig att ge upp.
    *svanskram*

    SvaraRadera
  4. Hej Sippo. Vi kan försäkra dig om att varken blogghjälpen eller jag kommer att ge upp. Berta

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...