söndag 27 december 2009

Katten Berta berättar



Hej, det är Berta på Södertälje Katthem.

Idag har det varit öppet hus, det sista för i år. Och mitt hjärta bankar så att jag har tappat pennstumpen jag skriver med flera gånger, för ni anar inte vad som hände – eller det kanske ni gör?
En snäll farbror gick och tittade på oss katter i min bur. Han hade sett en av oss, inte mig, på hemsidan och blivit intresserad av den. Sedan han tvättat händerna noga med handsprit och tagit av sig skorna och satt på sig engångssockor, så fick han komma in i buren för att bekanta sig mer min kompis.

Fast sen började han klappa mig. Efter en lång stund hörde jag att han gick ut till blogghjälpen som var i korridoren utanför min bur, och sa, njae det blir nog inte den där katten jag sa, utan den där lilla gråa. Då hörde jag blogghjälpen säga: Berta, men vad roligt, hon är såååå fin.

Sen kom de tillbaka in till mig och pratade och klappade mig. Så frågade blogghjälpen om han ville skriva en intresseanmälan på mig, och det ville han. Blogghjälpen lovade att göra hembesök redan i morgon. Tänk om 2009 slutar med att jag får ett alldeles eget hem! Lova att hålla tassarna för mig så allt går bra den här gången

Berta

12 kommentarer:

  1. Berta!!! Ar det verkligen sant! Zoe och jag hoppar runt av gladje och varan matte blev alldeles tarogd...hon ar lite sentimental av sej. Det MASTE ga bra sa du far ett nytt karleksfullt hem innan aret ar slut, du ar verkligen vard det. (Men kanske blogghjalpen kommer att skana dej lite lite...) VI HOPPAS HOPPAS!! Adam, Zoe (Noah)

    SvaraRadera
  2. Men ryck mig i morrhåren! Är det säkert?! Tänk vilken lycka för dig om allt går bra. Det blir ju en försenad julklapp i så fall. Vi håller tassarna så hårt vi bara kan. Fast vi måste säga att vi har en liten klump i halsen. Det får vi alltid när det börjar bli dags att ta farväl av någon som man jamat med en tid. *torkar ögat med tassen* Fast vi är ju jamande glada för din skull, såklart! *svanskramar*

    SvaraRadera
  3. Ursäkta att jag bara kan prata hundiska:
    VOFF VOFF VOFFF!!!
    (Så fantastiskt jättekul!)

    Med tårar i ögonvrårna,
    och snälla svansvift,
    jag håller tassarna för att du får en egen liten farbror att ta tass om!

    Trassla Pälsboll

    SvaraRadera
  4. Å Berta, vi håller alla tassarna för dig! Vi hoppas att hembesöket går jättebra och att du får en egen farbror att bo hos. Kanske kan du få blogga därifrån också. Även om det inte blir så, så är vi jättelyckliga om du får ett eget hem nu!
    tasskramar från
    Imma, klosterabemissa i Otterbäcken

    SvaraRadera
  5. åh Berta!!! va underbart om det blir så!
    /tass från pip och murre

    SvaraRadera
  6. Klart att vi håller tummarna och tassarna för dig. Tänk att han kom såhär i slutet av året.

    Ser med spänning fram emot nästa info på bloggen.

    Snörvelkramar från Helena, Mysis och Krypto

    SvaraRadera
  7. Hej Adam och Zoe och Noah. Ja, det var verkligen sant. Det var inte bara din matte som blev tårögd må du tro. Du skulle sett blogghjälpen! Berta

    SvaraRadera
  8. Hej Sippo. Ja, nu får du verkligen rycka dig i morrhåren. Det märktes att ni höll tassarna. JAg kommer också sakna er, men vi har ju jobbat för det här hela tiden, så vi ska vara glada nu. Och så måste ni lova att vara lika stödjande mot nästa katt eller katter. Berta

    SvaraRadera
  9. Hej Trassla Pälsboll. Jag förstår hundiska också. Och jag kommer lära mig ännu mer för husses mamma har en vovve som jag ska få träffa sen. Berta

    SvaraRadera
  10. Hej Imma. Det märks verkligen att många hållit tassarna för mig. Jag vet inte om husse kan hjälpa mig att blogga, det är så mycket annat jag har i huvet nu. Men blogghjälpen brukar hålla kontakten med sin bloggkatter, så ni får nog höra från mig i alla fall. Berta

    SvaraRadera
  11. Hej Pip och Murre. Visst är det underbart? Lite läskigt också förstås med allt nytt, men jag tror allt kommer bli toppenbra för mig. Berta

    SvaraRadera
  12. Hej Helena, Mysis och Krypto. Det märks att ni och många andra hållit tummar och tassar för mig, för nu har jag fått en alldeles egen husse. Snörvelkramar tillbaka till er. Berta

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...