onsdag 23 december 2009

Katten Berta berättar



Hej, det är Berta på Södertälje Katthem.

Nu är det bara en dag kvar till julafton. Idag har blogghjälpen varit här och hon berättade att hon kommer tillbaka i morgon bitti. Då ska vi ha lite julmys.

Sen berättade hon också att det kommer ett gäng trevliga människor hit i morgon eftermiddag också, som stannar en bra stund hos oss. De ska ha med sig lite människogodis, men jag hoppas de har med sig nåt kattgodis också. Fast egentligen hoppas jag inte det, för en av mina kompisar får ont i magen så fort han äter nåt annat än den mat vi brukar få, och det är ju inte värt att få ont i magen bara för att man ska äta godis en dag på året. Vi får se hur det blir. Huvudsaken är att det blir lite mys.

Annars har jag också hört att det fortfarande är halt och eländigt ute. Många ska visst ut och åka i julhelgen. Jag vet inte vart det ska åka, men många måste visst röra på sig. Hoppas de tar det lugnt på vägarna. Och så hoppas jag att det har ordnat det ordentligt för sina katter när de är borta. Så det inte blir som idag, när det ringde en människa och sa att nån hade ringt på dörren och när de öppnade stod det en kattbur med en katt i utanför dörren.

Sånt är så korkat så det är inte klokt. Hur kan man göra så? När ska vissa personer lära sig ta ansvar? Det kan väl inte bli nån kul jul om man vet att man har behandlat nån annan illa?
Berta

2 kommentarer:

  1. Fy så förfräsat arg jag blir när jag hör om folk som bara överger sina pälsklingar. Fast för dom är det väl bara en "dum katt" och inget dom bryr sig om. *darr på läppen*
    Imorgon kommer husses husse, det vill jama gammelhusse! Jag brukar tigga till mig lite gott och krafs på magen. Hoppas att du också får lite gott och gos av besökarna imorgon. Man ska ju ge saker på julafton. Vad kan då vara bättre än kärlek till varandra? *stor svanskram*

    SvaraRadera
  2. Hoppas att ni får mycket gos! Nosbuff och Tasskramar till er alla!

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...