fredag 11 december 2009

Katten Berta berättar



Hej, det är Berta på Södertälje Katthem.

Snart är det Lucia. Det firar vi även här på katthemmet. På söndag är det lite extra firande på öppet hus, så kom hit då mellan 15-17.

Det brukar också finnas en Lussekatt på vår hemsida. I år hade jag hoppats att det skulle bli jag, eftersom alla på katthemmet känner mig nu. Men istället valde man en kattunge. Den är ju söt men jag har ingen aning om vem det är.

Blogghjälpen har i alla fall lovat att jag ska få var Lussekatt på min egen blogg, så idag får ni se första kortet. Visserligen har glittret trillat ner från huvudet på den här bilden, men jag tycker den blev bra ändå. Huvudsaken är ju att jag själv blir bra på bilden eller hur?

Jag har bestämt att jag inte ska ha glittret på mig på söndag. Då kanske nån väljer mig bara för att jag har glitter och det blir ju tokigt, för då kanske de blir besvikna när jag tar av det. Nej, jag ska vara som jag brukar vara. Blogghjälpen tycker det blir bäst också, för hon säger att jag duger så bra så.
Berta

4 kommentarer:

  1. Så söt du är med glitter runt pälsen. Fast du var ju en riktig snygging innan med. *morrhårsvift* Jag tror då inte någon skulle bli missnöjd även om du tappade pälsen. För alla vet ju att det är insidan som räknas. Så de' så.
    Många lussekattskramar!

    SvaraRadera
  2. Du är jättesnygg utan glitter också!Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Hej Sippo. Vad kul att du tycker jag är söt med glittret, och ännu kuligare att du tycker jag var söt redan innan. Hoppas det snart kommer nån som tycker jag är fin både på ut- och insidan. Många lussekattskramar tillbaka. Berta

    SvaraRadera
  4. Hej Dui och Deco. Nu blir jag nästa lite generad *tassen för ögonen*. Blogghjälpen brukar också säga att jag är så fin så både på utsidan och insidan. Berta

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...