måndag 7 december 2009



Hej, det är Berta på Södertälje Katthem.

För det mesta är det överfullt här på katthemmet. Det är så många katter som far illa och behöver tas om hand, men vi kan inte ta emot alla. Idag var det i alla fall en katt som hade tur. Den skulle egentligen avlivas, fast den bara var ett år och jättesnäll och fin. Då var det en av tjejerna här som blev så ledsen så hon trollade fram en plats som egentligen inte fanns. Så kan man ju inte göra ofta, för är det fullt så är det, men den här kissen hade som sagt en väldig tur.

Nu inför alla helger som kommer är jag lite orolig. Jag förstår ju att alla som jobbar här vill fira jul själva. En del åker bort, andra har mycket att stå i. Det verkar som om alla måste göra väldigt mycket just till julen.

Jag hoppas i alla fall att det finns människor som kommer ihåg oss här på katthemmet och hjälper oss, även om det är julafton, nyårsafton och andra helgdagar. Vi kan ju inte ge oss mat själva och inte kan vi städa så bra heller.

Ibland när man hör tråkiga historier om hur människor behandlar sina katter, kanske man glömmer bort alla dem som tar väl hand om sina djur. Väldigt många människor som köpt katt här på Södertälje Katthem, ja nästan alla, tar väl hand om sina katter. På vår hemsida kan man läsa om Solskenskatter. Tänk den dag ni får läsa om mig där…
Berta

4 kommentarer:

  1. Oj vilken tur kissen hade. Men jag förstår att det inte går att göra allt för många gånger. *djup suck* Julen anser jag vara överskattad. Det enda som händer är att husse springer runt med en tomteluva som han vill jag ska ha på mig. Tror du det blir full fart här hemma då...

    SvaraRadera
  2. Det löser sig nog i jul också får vi hoppas. Vi håller tassarna för att du och flera av er på katthemmet får nya hem innan dess. tasskram

    SvaraRadera
  3. Hej Sippo. Ja, den kissen hade riktig tur, precis som jag hade och många andra kissar också. Jag skulle gärna vilja se dig med tomteluva på. Det vore jättekul. Berta

    SvaraRadera
  4. Hej Dui och Deco. På nåt sätt brukar det lösa sig, så jag hoppas det gör det i jul också. Alla är ju så snälla som jobbar här, och de vet ju hur beroende vi är av dem. Berta

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...