lördag 19 december 2009

Katten Berta berättar



Hej, det är Berta på Södertälje Katthem.


Idag har blogghjälpen varit här mitt på dagen. Det är lite ovanligt att hon är här på lördagar. Jag vet inte vad hon gör istället, men här brukar hon som sagt inte vara. Egentligen var det inte mig hon skulle träffa. Hon skulle lämna ut en annan katt som skulle åka till sitt nya hem. Men det är klart att hon kom in till mig när hon ändå var på katthemmet.

Då passade jag på att fråga henne om det var många som skulle jobba här under helgerna. Det skulle behövas flera sa hon. Då blev jag lite orolig, men hon lugnade mig och sa att det ordnar sig. Kanske blev det inte så mycket gos som vi skulle önska, men nog skulle vi få mat och toalådorna tömda, även på julafton. Då blev jag lugnare, för huvudsaken är ju att vi får mat trots allt. Goset får väl i värsta fall vänta till det blir vardagar igen.

Blogghjälpen berättade att hon hört talas om att det finns människor som ska åka på julsemester som bara slänger ut sin katt. De ordnar inte för katten, utan tänker bara på sig själva. ”Eller tänker” sa blogghjälpen, ”man undrar om såna människor har nåt att tänka med”. Inte vet jag, men jag tycker det är obegripligt att man kan njuta av en semester om man vet att man har behandlat sitt djur illa. Det är i alla fall många minusgrader ute nu och inte är det lätt att få tag i mat heller. Dumma dom som behandlar katter så!

Berta

2 kommentarer:

  1. Vi förstår inte heller varför det finns dummisar som bara kastar ut katten. Skönt att du har det bra nu i alla fall. Man måste tänka så, för annars skulle man bli galen av sorg, som husse säger. Jag ska hålla tassarna och önska dig ett hem i julklapp. *nosbuff*

    SvaraRadera
  2. Både jag och blogghjälpen håller med dig och din husse, man måste vara glad för att man själv har det bra, om man har det. Annars skulle man bli galen av sorg. Och då skulle man ju inte kunna hjälpa nån! Berta

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...