tisdag 1 december 2009

Katten Berta berättar



Hej, det är Berta på Södertälje Katthem.

Nu har det gått en dag sedan jag fick veta att den som var intresserad av att ge mig ett hem drog tillbaka sin intresseanmälan. Jag har tänkt en hel del i natt och kommit fram till att det kanske är som blogghjälpen säger. Allt har en mening, även om det är svårt att förstå ibland. Hon tror att det väntar ett kanonhem för mig rätt som det är. Jag ska inte vara ledsen för jag har ju mina kompisar kvar och det finns många på katthemmet som sköter om oss.

I morgon ska blogghjälpen och flera andra ha möte här och det tycker jag är bra, för då blir det gosis. Det är flera stycken som kommer in och gosar med oss och ibland leker vi också. De ska göra i ordning saker inför söndagen då de ska stå på Torekällberget och visa att Södertälje Katthem finns och att det bor katter där som behöver egna, bra hem. Jag till exempel. Sen ska de sälja saker så vi får in pengar, annars får vi katter ingen mat eller annat som vi behöver.

Jag tycker alla som hjälper oss är jättesnälla. Om de inte tyckte om oss katter skulle de ju kunna syssla med annat på sin fritid, men eftersom de tycker om oss är de ofta här och jobbar istället. Utan dem vet jag inte hur det skulle gå för mig och mina kompisar. Jag brukar tacka dem genom att vara så snäll jag bara kan. Blogghjälpen brukar säga att bästa tacken hon kan få är att se att en katt som jag förvandlas från en liten rädd, fräsande sak till en urmysig katt. Hi-hi.
Berta

8 kommentarer:

  1. Bra att du håller morrhåren uppe. Snart så kommer någon och tar hand om dig och du får det hur bra som helst. Jag tycker blogghjälpen har rätt i att det är fankattiskt att se en skyggis bli en gosis. *minns*

    SvaraRadera
  2. Åååå...så ledsna vi blir!! Fortsätter att hålla klor och tummar för dig!

    August, Freja och Saga med matte.

    SvaraRadera
  3. Kämpa på, det löser sig nog snart ska du se. Vi fortsätter att hålla tassar och tummar här. Tasskramar

    SvaraRadera
  4. Bra att det blir extra gosis. Annars är tiden oftast för kort för längre gosis stunder.

    Vi håller tummar och tassar att ditt nya äventyr börjar snart.

    Kram från Helena, Mysis och Krypto

    SvaraRadera
  5. Jaså du Sippo, har du också varit en skyggis en gång? Det kan man inte tro när man läser om dig idag. Blogghjälpen brukar berätta om dina äventyr för mig. Berta

    SvaraRadera
  6. Hej August, Freja och Saga med matte. Det känns jättebra att så många håller tassarna för mig. Det får mig att tro att jag kommer att få ett bra hem snart. Berta

    SvaraRadera
  7. HEj Dui och Deco. Det nästan känns att ni håller tassarna för mig. Det betyder jättemycket, så fortsätt med det. Berta

    SvaraRadera
  8. Hej Helena, Mysis och Krypto. Jag hoppas också att mitt nya liv ska börja snart. Tänk att få bli gosad med i ett eget hem... Berta

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...