söndag 20 december 2009



Hej, det är Berta på Södertälje Katthem.


Nu har det sista öppna huset varit innan jul. Det var lite människor här, men inte så många. Delvis berodde det nog på att många håller på och förbereder sig för julen men också på vädret, för det var visst ganska halkigt ute.

Jag har inget körkort. Det måste man ha för att få köra bil, men även om jag hade det så skulle jag nog inte vara ute och köra idag. Tänk om man halkade av vägen och hamnade i diket. Eller om man krockade med en annan bil, eller katt. Usch så hemskt det skulle vara.

Jag tror att om vi katter skulle köra bil istället för människorna så skulle det inte bli så mycket olyckor. Främst för att om vi körde skulle det inte vara så stora bilar. Vi skulle ju inte kunna sitta i ett sånt där säte som ni har och hålla tassarna på en sån där stor ratt som finns i människornas bilar. Vi skulle inte nå ner till pedalerna med tassarna heller. Och var skulle man göra av svansen?

Nej, vi skulle kunna köra små fina bilar som inte gick så fort. Så man kunde hoppa av i farten om man såg nåt kul som man måste undersöka utanför bilen till exempel. Och inte skulle vi ut och nöjesåka heller. Det är ju mycket kuligare att gå på sina egna tassar än att åka bil. Tycker jag i alla fall.
Berta

4 kommentarer:

  1. Tänk vilken dröm, att få köra en kattkonstruerad bil. Jag tycker att det här var ett av dom bästa inläggen jag läst. Du måste vara en av världens klokaste katter. Kan du inte skicka in en förfrågan om kattbyggda bilar till katternas FN?

    SvaraRadera
  2. Kul idé med bilen! Låter bra! Du är väldigt fin på bilderna tycker vi! Tasskram

    SvaraRadera
  3. Hej Sippo. Jag blir nästa sjenerad. Fast visst vore det bra med en kattbil. Då kunde vi ju åka och hälsa på varandra. Fast först måte ju jag få ett eget hem förstås. Det går före bil. Berta

    SvaraRadera
  4. Hej Dui och Deco. Nu blir jag nästan sjenerad igen. Fast det är jättekul med lite uppmuntran. Det kan man aldrig får för mycket av, så fortsätt gärna. Berta

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...