fredag 25 december 2009

Katten Berta berättar



Hej, det är Berta på Södertälje Katthem.


Idag har det varit lugnt här på katthemmet. Det är inget ovanligt i och för sig, men ibland är det en väldig fart. Som när kissar ska kastreras och öronmärkas till exempel. Visserligen går det också lugnt till, men man märker att nåt särskilt är på gång i och med att katterna i den buren där nån ska kastreras inte får nån mat. Då kan de vara lite ledsna, men sen när de är klara och har vaknat, då får de godis igen.

Jag är inte så förtjust i helger. Jag tycker det är bättra att det är vanliga dagar, för då kommer det mer folk hit. Inte för att vi ska klaga, verkligen inte, får det är alltid nån eller några som ställer upp för oss katter även på helgerna. Det tycker jag är jättesnällt av dem. De är verkliga djurvänner. Problemet med dem är bara att de flesta har en eller flera katter redan och kan inte ta emot fler. Annars hade jag nog redan fått ett hem, och flera av mina kompisar också.

Men blogghjälpen har sagt att snart är det ett nytt år och hon tror att det är mitt år. Tror ni det också?
Berta

4 kommentarer:

  1. Efter nyår kommer det bara bli bättre för dig lilla vän. Med sådana djuvänner som blogghjälpen, så kommer det bara gå åt rätt håll för dig. *nosbuffar*

    SvaraRadera
  2. Självklart att det blir bättre när det är nytt år!
    //Skat-Ann

    SvaraRadera
  3. HEj Sippo. Hoppas du har rätt, för nu börjar jag tycka att jag är värd ett eget hem. KAnske är år 2010 mitt år i alla fall? Berta

    SvaraRadera
  4. Hej Skat-Ann. Vad bra att det är bättre när det blir nytt år. Då ger jag inte upp hoppet. Blogghjälpen och jag kämpar på som bara den. Berta

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...