måndag 21 december 2009

Katten Berta berättar



Hej, det är Berta på Södertälje Katthem.

Igår skrev jag ju lite om att vi katter skulle kunna köra små fina bilar som inte gick så fort och som man kunde hoppa av i farten om man måste undersöka nåt utanför bilen, utan att göra sig illa. Jag skulle vilja ha en röd, fin bil med blåa och gröna blommor på.
Men så har jag tänkt på en annan sak också. Det finns ju ett företag som har gjort människobilar i många år som måste lägga ner nu, eftersom det inte går så bra för dem. Då tänkte jag att de kanske skulle kunna börja tillverka kattbilar istället. Det vore väl en bra idé. Jag skulle kunna hjälpa till med idéer, och jag tror även andra som kommenterar min blogg skulle kunna vara till stor hjälp. Nu har de fått idén alldeles gratis.

Annars har blogghjälpen berättat att hon var ute och handlade lite idag. Hon sa att folk springer som yra höns från det ena till det andra. Allt måste visst göras innan jul. Hon tycker att man borde ta det lite lugnt och glädjas över det man har.

Det är bättre än att hela tiden springa i affärer och jaga efter nåt nytt. Istället borde de besöka Södertälje Katthem och skaffa en ny katt från Södertälje Katthem. En som heter Berta till exempel. Det tycker jag var en bra idé.
Berta

4 kommentarer:

  1. Du kommer som vanligt med bra idéer. Kattbilar är ju en utmärkt idé som man tycker att dom där biltillverkarna borde lyssna på. Det är en jättebra idé att adoptera dig istället för att springa runt som en yr höna.

    SvaraRadera
  2. Hej! Vi tycker också att de borde hitta dig! Du är ju en jättgullig katt. Det är verkligen konstigt att inte din människa kommit än. Men han/hon kommer snart det är vi säkra på! Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Hej Sippo. VAd bra att du tycker jag har bra idéer. Tyvärr är det ingen annan som har nappat på dem ännu, men blogghjälpen säger att det kommer de att göra. Särskilt på den där adoptionsidén. Den är ju trots allt viktigast, tycker jag. Berta

    SvaraRadera
  4. Hej Dui och Deco. Ja, människor är visst lite konstiga. Åtminstone en del. Men jag är i alla fall glad att jag har nånstans att bo inomhus nu. Tids nog får jag ett eget hem säger blogghjälpen. Berta

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...