lördag 26 december 2009

Katten Berta berättar



Hej, det är Berta på Södertälje Katthem.

Nu när det är mycket ledigt för människorna har blogghjälpen fått för sig att hon ska lära sig hur man gör en hemsida. Hon säger att det verkar lite knepigt, men hon ska i alla fall försöka. I värsta fall får det bli nån kurs säger hon. Om det blir nån hemsida så ska jag få vara med på bild har hon lovat. Så nu håller jag tassarna för att hon klarar av det.

Så här lite innan nyår kanske det passar att få höra hur det gått för några av de andra som varit bloggkatter på Södertälje Katthem? Ni kanske undrar hur jag kan veta det, men jag har sån där telepatetisk förmåga, eller vad det heter, så vi skickar meddelanden till varandra genom luften, kan man säga.

Då ska jag först berätta om Gullan. Hon är en vacker svart katt med vitt på nosen, bröstet och tassarna. Gullan hade haft det ganska jobbigt innan hon kom till katthemmet, men hon blev så småningom harmonisk och kelig. Sen när hon flyttade till ett eget hem blev hon jätterädd igen, vilket inte är alldeles ovanligt, men Gullan blev faktiskt ovanligt rädd. Det tog lång tid för henne att vänja sig vid sin nya tillvaro, men eftersom hon hade turen att komma till en toppenfamilj som förstod att hon behövde tid på sig, så har hon nu förstått att hon har det kanonbra och blir mer och mer kelig och social för varje dag. Tänk om alla katter fick såna hem!

Jag berättar om fler katter i morgon.
Berta

2 kommentarer:

  1. Hoppas verkligen blogghjälpen gör en kattsida med dig som omslagskatt. Skönt att höra att Gullan har det bra, även om hon var jätterädd. Hoppas hon snart jamar igen om hur det går.
    *nosbuff*

    SvaraRadera
  2. Hej Sippo. Vi får se om hon lyckas. JAg är också jätteglad att Gullan har det bra. Om du har läst min blogg idag så kanske du vet att jag kanske också får det bra snart? Berta

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...