måndag 14 december 2009

Katten Berta berättar



Hej, det är Berta på Södertälje Katthem.

Nu är Luciafirandet över för den här gången. Då kanske ni tror att jag har det lugnt? Nehej då, ikväll har vi budgetmöte här på katthemmet. Då ska man tala om hur mycket man tror att allt kommer att kosta.

Egentligen är det kassören som sköter finanserna, men jag brukar hjälpa blogghjälpen att tala om vad saker och ting ska kosta. Det är hon väldigt tacksam för, för då kan hon tala om det för kassören, så hon vet.

När jag får ett eget hem kan ju jag hjälpa till med ekonomiska frågor där också. Jag kan tala om för dem att man måste lägga undan pengar till kattmat, kattsand, veterinärkostnader (fast jag hoppas inte de pengarna behöver användas annat än till sånt där stick i pälsen, vaccination eller vad det heter), leksaker och annat. Det kommer säkert mina nya människor att ha nytta av, tror ni inte?

Sen tror jag också att jag är rätt bra på att hålla ordning på andra katter. Här i min bur är vi nu fyra katter, och är det nån som är dum mot nån annan katt så sopar jag till den med tassen. Inte så hårt, men i alla fall så att den förstår att den ska sluta bråka.

Om ni känner nån som behöver en sån katt, så tipsa dem om att jag finns här på Södertälje Katthem.
Berta

6 kommentarer:

  1. Vem skulle inte behöva en ekonomikunnig katt?! Här hemma så skyller husse på att det är ju VI som gör av med hans pengar. Förstår inte alls vad han menar. *hmpf*

    SvaraRadera
  2. Det är säkert någon som behöver det men framföallt en trevlig och gullig katt som du!
    Tasskram

    SvaraRadera
  3. Vilken strålande idé. En katt revisor! Det är det många som behöver. Om de skaffade dig kanske de skulle sluta köpa en massa onödigt tjafs och vara hemma och gulla med dig istället. Bra att du håller koll på de övriga i buren. När ni är så många måste alla vara extra snälla mot varandra.

    Kram på dig från Helena, Mysis och Krypto.

    SvaraRadera
  4. Hej Sippo. Jag kan inte heller förstå vad er husse menar. Det är väl ni som drar in pengar till hushållet? Eller menar han att du ska jobbar gratis som commandocat? Berta

    SvaraRadera
  5. Hej Dui och Deco. Det var snällt sagt av er. Jag hoppas ni har rätt så jag får ett bra hem snart. Berta

    SvaraRadera
  6. Hej Helena, Mysis och Krypto. Ja, det är nog bättre att gulla med sin katt än att springa och köpa en massa saker man inte behöver. Att inte fler tänker på sånt? Berta

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...