tisdag 8 december 2009



Hej, det är Berta på Södertälje Katthem.

Ibland är det lite långtråkigt här på katthemmet. Det finns ju inte människor här jämt, och de som jobbar här har ju många katter att ta hand om, inte bara mig. Sen ska det städas, tvättas, vikas tvätt, göras iordning handsprit, matas och ibland medicineras också. Det tar ju lite tid.

Men igår hade blogghjälpen med sig en konstig prick som for runt som en toker på golvet i buren. Vi sprang och jagade den där pricken överallt, men så fort man la tassen på den försvann den igen. Nån som stod och tittade utanför buren sa nåt om en laserpenna. Det vet jag inte vad det är och jag vet inte varför de nämnde den heller. Jag tyckte bara pricken var kul.

På torsdag kommer nog blogghjälpen hit igen, eftersom det är öppet hus. Då ska jag försöka fånga den där pricken och hålla fast den med tassarna så den inte kan smita igen. Hoppas kompisarna i buren hjälper till, men det tror jag eftersom vi alla är överens om att en sån där buse inte ska få vara lös. Då vet man aldrig vad den hittar på. Undrar vart den tog vägen när blogghjälpen gick hem? Då vågade den tydligen inte vara kvar ensam med oss. Det kanske är en riktig fegis?

Berta

4 kommentarer:

  1. Åhhh, den omtalade röda pricken! *stora ögon* Vi har hört jamas om den förut. Det verkar vara en riktig luring, för ingen har lyckats fånga den. Lycka till! *håller tassarna*

    SvaraRadera
  2. Hej vännnen!

    Fniss, jasså busen kom in till er och störde friden. Det är rätt på pricken bara. Hoppas att det kommer massor med besök på torsdag och gärna att din människa kommer.

    Kramar från Helena, Mysis och Krypto.

    SvaraRadera
  3. Hej Sippo. Nej, ingen har lyckats fånga pricken. Ännu. Men vänta du... Berta

    SvaraRadera
  4. Hej Helena, Mysis och Krypto. Jag hoppas också mina människor kommer snart. Fast medan jag väntar får jag försöka lösa mysteriet med pricken. Berta

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...