torsdag 17 december 2009

Katten Berta berättar



Hej, det är Berta på Södertälje Katthem.

Kan ni tänka er att idag har det snöat så mycket utanför katthemmet så det är inte klokt. Flera som skulle vara på katthemmet idag har inte haft möjlighet att komma. Bland dem blogghjälpen. Så tokigt det kan bli, och inget kan man göra åt det heller.

En sak kan man ju faktiskt göra, och det gör jag, nämligen glädja sig åt att man har nånstans att bo där det är varmt och torrt och där man får mat och mys. Jag tänker alltid på mina kompisar som inte har det, när det är sånt här väder. Önskar att de fick komma hit, men det finns ju inte hur mycket plats som helst. Därför är det jätteviktigt att alla ni som har djur tar väl hand om dem. Ni får gärna tala om för alla snälla människor nu känner att vi finns här och bara väntar på ett eget, kärleksfullt hem.

Nu kanske jag inte får nåt hem till jul, men blogghjälpen har sagt att juldagarna är bara dagar som alla andra, fast man är lite extra ledig då. En del gör så stor affär av julen, helt i onödan. Det viktiga är egentligen inte att man har ett hem just till jul, utan att man har ett alla dagar, året runt. Och det har hon ju rätt i tycker jag. Jag hoppas jag får ett hem hos snälla människor efter jul istället.

Berta

6 kommentarer:

  1. Här har det också varit ett riktigt oväder. Jag är så glad över att jag har husse och Snuffe att bo med. Eh, dom som bor hos mig alltså. *ahem* Även om du inte får ett eget hem till jul, så har du ju redan ett, om man så jamar. Förresten är vi glada över att du är där du är, för annars skulle vi inte träffat dig. *nosbuff*

    SvaraRadera
  2. Ja, stackars alla de katter som måste vara ute nu. Vi är glada åt att du är inne i alla fall. Du ska se att dina människor kommer snart. Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Jag har också bott på katthemmet men bara en kort tid för sedan kom min husse och jag såg direkt att jag tyckte om honom så jag gick direkt in i buren han hade med sig och då fick jag följa med honom hem. Kanske ett knep...? Det var länge länge sedan. många julaftnar. Min matte är ibland på katthemmet och hon ska hälsa till dej från mej och ge dej en jättekram och nospuff för det kan jag med!

    SvaraRadera
  4. HEj Sippo. Jag tycker också det är bra att jag är här just nu. Om jag inte varit här hade jag ju inte fått prata med dig och de andra snälla katterna som kommenterar min blogg. Sånt vill man ju inte vara utan, men det är klart - ett nytt eget hem vore ju toppen. Berta

    SvaraRadera
  5. Hej Selma. Jaså, du har också varit här. Det är roligt att läsa om katter det gått bra för. Ska nog se till att jag kommer in i lämplig bur fort som bara den, bara buren kommer till mig. Berta

    SvaraRadera
  6. Hej Dui och Deco. Visst är det synd om alla stakcare som inte får komma in i värmen nu. I natt ska det bli 15 minusgrader i Stockholmstrakten och man kan ju tänka sig själv hur det är att tvingas vara ute då. Berta

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...