söndag 9 juni 2024

Blogghjälpen har ordet

Så här såg det ut när Hanina flyttade till sitt nya hem i onsdags. Hon hade packat både filt och en leksak hon fått från blogghjälpen. Hoppas hon och hennes systrar kommer trivas med varandra nu.

I och med detta kommer den här bloggen att avslutas. Sedan starten 2009 har jag gjort 3855 inlägg i bloggen och genom den träffat många trevliga människor. Det har varit mycket givande för min del.

Det finns fortfarande många som följer mig och jag hade nog fortsatt ett tag till om jag haft bättre insyn i katthemmets verksamhet än jag nu har men saker förändras med tiden.

Jag kommer så klart inte kunna hålla mig borta från arbetet med hemlösa katter, men jag kommer jobba mer brett och kommer inte vara knuten till Södertälje Katthem längre.

Bloggar är kanske lite ute numer, men eftersom jag vet att flera läst min blogg tror jag den tjänat ett syfte. Kanske kommer den leva vidare så småningom men med mina egna eller andras katter eller kattrelaterade ämnen. Vi får se.

Jag vill med dessa rader tacka alla som följt och stöttat mig och de katter jag skrivit om genom åren. Det känns så klart märkligt att inte ha kvar bloggen men inget varar för evigt.

Ta hand om era katter och kom ihåg att många behöver er hjälp på många sätt. Det finns fortfarande alldeles för många hemlösa katter.

Varma hälsningar

Blogghjälpen

5 kommentarer:

  1. Bästa blogghjälp (Astrid)!
    Ett stort tack för alla givande kommentarer under åren. Det har varit - tro det eller ej - en av de nästan dagliga höjdpunkterna. Jag förstår mycket väl att det är dags för dig att sluta, givet situationen som den är. Det är fantastiskt hur många inlägg som du har skrivit som glatt många av oss. Stort tack för detta!
    Vi som inte har facebook kan dock LÄSA facebook, dock inte kommentera. Vi fortsätter naturligtvis att följa katterna på katthemmet den vägen.
    Vi önskar Hanina lycka till i sitt nya hem och med sin nya familj och hoppas på en uppdatering om henne på facebook-sidan.
    Återigen - ett stort tack och lycka till med vad du kommer att göra. Dina inlägg har har betytt mycket. Vi önskar alla katter allt gott på katthemmet och kommer, som sagt, att följa katthemmet på fb-sidan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, det finns många sätt och ställen att arbeta för hemlösa katter och jag kommer fortsätta göra det! Tack för att du följt bloggen!

      Radera
  2. Om (när?) du fortsätter bloggen på något annat sätt än det nuvarande, hoppas jag att du meddelar detta på fb-sidan. Jag kommer att ta bort länken till denna blogspot.

    SvaraRadera
  3. Vi vill framföra vårt varmaste tack för alla de givande stunder vi haft när vi troget följt den här fina bloggen från den dagen vi upptäckte den. Till saken hör att det är tack vare bloggen det blev ett medlemskap hos Södertälje katthem och sedermera även ett engagemang som försäkringsfadder.
    Vi tackar Blogghjälpen från djupet av våra hjärtan för den här tiden och om det skulle bli en fortsättning på annan plats hoppas vi kunna ta del av den!
    Tack för allt! ❤️❤️❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, tack för dina trogna, vänliga kommentarer genom åren. De har betytt mycket och glatt mig. Nu får vi se vad framtiden kommer innehålla!

      Radera

Blogghjälpen har ordet

Så här såg det ut när Hanina flyttade till sitt nya hem i onsdags. Hon hade packat både filt och en leksak hon fått från blogghjälpen. Hoppa...