tisdag 29 december 2009

En liten tillbakablick








Idag är det blogghjälpen på Södertälje Katthem som skriver.


Det blir lite pausbloggande idag. Det känns lite vemodigt nu när lilla fina Berta flyttat, men samtidigt är det jätteroligt att hon fick ett hem, som jag tror kommer bli jättebra för henne.
Istället för att presentera en ny katt kommer jag att berätta om några av vår tidigare bloggkatter idag och i morgon. Först ut är Hanna och Tindra.

De bor med sin matte i en jättefin lägenhet med balkong där Tindra suttit i somras och tittat på människor och fåglar som rört sig utanför. Hanna är fortfarande lite reserverad, men kommer springande så fort det vankas mat. Hon behöver nog lite mer tid på sig för att känna sig alldeles trygg. Hennes tid innan hon kom till katthemmet var säkert inte för rolig. Bilden är på Tindra (svart/vita katten)som funnit sig jättebra tillrätta och som säkert är ett stort stöd för Hanna. Matte har gjort och gör ett kanonjobb för dessa kissar.

Den andra katten jag vill berätta om idag är Boncuk, eller Pärlan som hon oftast kallades på katthemmet. Hon var också en alldeles särskild personlighet. Hon bor med matte och lillmatte i Södertälje och också har det väldigt bra. Matte blev så förtjust i katthemmet att hon beslöt sig för att börja arbeta där som volontär, vilket är väldigt välkommet. Boncuk har funnit sig väl tillrätta och verkar styra familjen med järntass, precis som katter ska.

I morgon berättar jag om två av våra andra katter som fått fina hem.

4 kommentarer:

  1. Kul att få höra om tidigare katter. Pärlan min jag ju från när hon var bloggkatt hos er. *djup suck* Tänk att dessa kissar nu har egna familjer som dom styr.

    SvaraRadera
  2. Vad kul att få läsa lite om de katter som fått ett eget hemma! Vi saknar också Berta och hoppas att det blir jättebra för henne i sitt hem. Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Hej Sippo. Ja, alla de här katterna som jag skriver om idag och igår har varit bloggkatter. Kul att du minns Pärlan och att hon fått en egen familj att styra nu.

    SvaraRadera
  4. Hej Dui och Deco. Det är jätteroligt att få skriva lite om de det gått bra för. Vi saknkar lilla Berta på katthemmet också, kanske särskilt jag, men jag är alldeles säker på att hon fått ett kanonhem med en husse som kommer ge henne allt hon behöver.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...