onsdag 7 december 2011

Katten Dina på Södertälje Katthem avslöjar nåt...

Hej, det är Dina på Södertälje Katthem.

Kommer nu ihåg häromdagen, när jag jamade Jag drömde att det kom en jättesnäll människa till katthemmet och att den människan bara hade ögon för mig. Den satt hos mig och vi gosade, men sen var människan tvungen att gå?

Nu kan jag avslöja att jag lurades lite, fast bara lite. Det var nämligen ingen dröm, det var på riktigt! Fast blogghjälpen och jag kom överens om att vi inte skulle säga nåt då, eftersom husse ville tänka lite innan han tog beslutet. Han menade att det är ett viktigt beslut, men nu är det klart! Husse vill jättegärna ha mig och idag har hembesök gjorts och det blev godkänt. Det enda dumma är att husse ska resa bort i jul, så jag får inte flytta förrän efter julen, men det gör inget alls, för nu vet jag ju att jag kommer få ett hem som vi tror blir toppen. Äntligen.

Så är det ju kul att min och blogghjälpen hemliga plan slog in också, den att jag skulle få ett bra hem i år. Nu ser det ut att gå i uppfyllelse också!

Som om inte det var nog har Max & Måns bestämt att de ska skänka sitt tredjepris i Agrias Lussekattstävling till Södertälje Katthem! Tänk att det finns så snälla kattkompisar. Jag ska se till att min efterträdare tar tass om priset på bästa sätt. Jag hinner nog använda det lite själv också innan jag flyttar.

NU tror jag verkligen att jag drömmer! Kan ni förstå hur jag känner det efter två såna här händelser på samma dag? Fast jag kommer fortsätta blogg tills jag åker hem.

32 kommentarer:

  1. Oj, det var många glada nyheter på en och samma gång. Bäst är ju så klart att du får en egen människa att ta tass om. Det måste vara den bästaste julklappen i år!

    SvaraRadera
  2. STORT GRATTIS !
    Kan du överhuvudtaget sitta stilla efter så mycket positivt?
    Svansdansar
    M & V

    SvaraRadera
  3. OMC vad roligt Dina. *svansdansar* Tänk att du skall få ett hem nu. Ditt sista hem hoppas vi.

    Nosgos på dig.

    SvaraRadera
  4. Så härligt med en GLAD nyhet! Du ska få en alldeles egen husse! Nu hoppas jag att du kommer få det bra hela ditt liv, det är du verkligen värd!

    SvaraRadera
  5. Åh vilka roliga nyheter! *svansdansar och torkar bort ett par glädjetårar* Tänk en egen husse att ta tass om! Nu vet ju inte jag hur hussar är, bara matte men våra bloggkompisar verkar tycka lika mycket om hussar. Tänk om du får en hussehiss som Dui och Deco har?
    Vi tycker också att M&M var jamarsnälla som ger bort sitt pris till er.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  6. Åh va härligt! :D
    Vi är absolut glada för din skull!
    Synd bara att du får vara kvar under jul..
    Men du fick ju en julklapp i förtid ;)
    Kärlek och Tass

    SvaraRadera
  7. Så roligt, Dina! Äntligen har du hittat hem! Även om du måste vara kvar över julen, så vet du ju att du FÅR ett hem och en husse och jag vet att en husse kan vara jättebra. Se bara på Sippo och Tindra... de har en jamarbra husse, så det blir säkert bra.

    Tass från Jenny och Majsan i Otterbäcken. De andra hälsar och tassar också.

    SvaraRadera
  8. Grattis, grattis allra som finaste Dina! Vad gör det att du får vänta lite.. du behöver ju lära upp en efterträdare och det måste ta tid, så många och komplicerade arbetsuppgifter som blogghjälpen behöver hjälp med!! Är övertygade om att det blir SÅ BRA, snart
    Nospuss

    SvaraRadera
  9. Svansdans och Jubeljam! Åh så glada vi är för din skull. Tänk din egen husse!! Nosbuff

    SvaraRadera
  10. Underbara nyheter Dina!! Nu sitter vi ju här och blir rörda till tårar, ett gäng glädjetårar dyker upp nu! Vilken alldeles underbar julklapp du får i år!! Tänk ett eget, riktigt hem efter jul, det kommer att bli toppen för dig, det är du så värd efter dina turer hos de andra ställena som inte var bra.
    Ett jättestort GRATTIS!!!
    Kramar från Beata, Doris, Sunny och matte!

    SvaraRadera
  11. MEN Dina så roligt, *GRÅTER AV GLÄDJE*
    Synd att du måste vänta till efter jul, men då har du iaf ngt trevligt att se fram emot, Tassarna upp!
    Hoppas du kommer att trivas hos din husse sedan.
    Hussar är säkert bra dom oxå.
    Kolla bara på Max och åns och även Sippo och Tindra. Dom har det ju bra
    så du kommer med all säkerhet att trivas du oxå.

    Tass tass på dig du fina katt.

    SvaraRadera
  12. Men vad är det du jamar!?
    Vilken glad överraskning! Ett eget hem och en egen husse att ta hand om!
    Hoppas du hinner testa Igloon innan du flyttar, den ser jamarskön ut på bilden!
    Sov gott!

    SvaraRadera
  13. Ååå, så roligt att läsa! Alldeles säkert räknar både husse och du ned till den stora dagen! Så roligt att ni kissar får en igloo att ligga och kura i. Det var snällt av M&M. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  14. Skutt & hopp & jippie & HURRA!

    GRATTIS!!

    / Barbro

    SvaraRadera
  15. WIIIIIII , TJO HO och Glad-dansen !!!
    ÅHHH så kul att höra Dina :)
    Verkar vara en ordentlig husse du kommer att få som vill vänta med att ta hem dig tills han kommit hem från bortresandet !!

    SvaraRadera
  16. Sippo, det här är den bästaste presenten jag fått i hela mitt liv!

    SvaraRadera
  17. Mozart & Vincent, nä, det har varit svårt att sitta stilla en enda sekund.

    SvaraRadera
  18. Nea, både jag och blogghjälpen tror verkligen att det här är mitt bästa och sista hem.

    SvaraRadera
  19. Gustav, jag tror det här är det bästa som kunde hända. Jag är så jamarglad.

    SvaraRadera
  20. Alice, vi känner ju både jamarbra mattar och hussar, och min husse tillhör absolut den senare KATTegorin.

    SvaraRadera
  21. Kattmamman, det gör inget alls att jag får vänta till efter jul. Nu när jag vet att husse väntar på mig är det inga problem längre.

    SvaraRadera
  22. Jenny och Majsan och alla Klosterkatterna, jag är så glad så det är inte klokt. Ni vet ju hur det känns att få egna människor att ta tass om. Nu är det min tur!

    SvaraRadera
  23. Sambo och Roxy, visst behöver jag tid att lära upp nästa bloggkatt. Jag måste ju se till att blogghjälpen får den hjälp hon så väl behöver.

    SvaraRadera
  24. Dui och Deco, jag kan fortfarande inte tro att det är sant att jag ska få en egen husse. Men det är det.

    SvaraRadera
  25. Beata, Doris, Sunny och matte, det känns extra bra när så många andra tycker att jag är värd att få ett bra hem.

    SvaraRadera
  26. M, C, T, S, jag tror att både hussar och mattar är jättebra som kattägare. Det beror bara på om de har rätt känsla för oss, och det har min husse.

    SvaraRadera
  27. Max och Måns, jag hoppas också att Agria skickar igloon snart, för det vore jamarkul att få prova den innan jag åker hem. Fast kommer den efter jag åkt är det OK också.

    SvaraRadera
  28. Findus, Isak och Rasmus, visst är det jättesnälla av Max och Måns att tänka på oss katthemskatter. Hoppas jag hinner prova den innan jag åker.

    SvaraRadera
  29. Kjelle Bus, jag tycker också det är klokt att vänta tills husse kan vara hemma hos mig. Det ska bli jättekul.

    SvaraRadera
  30. Men herrejam, jag vet inte vilken tass jag ska stå på, jag bara dansar runt, blir alldeles snurrig av glädje! :D
    Nu väntar en härlig tid för dig, med spinnande väntan och längtan och en massa planer och förberedelser.
    Och så glad din husse måste vara - han har ju fått världens finaste förskottsjulklapp!! :D
    Många grattiskramar och klappar från matte och mig!

    SvaraRadera
  31. Frasse, visst är det kul! Jag vet inte heller vilken tass jag ska stå på nästan.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...