måndag 17 januari 2011

Katten Nikita på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Nikita på Södertälje Katthem.

Jag har fått en award igen. Den är gången från Max & Måns blogg.

 Det var jättekul för de skrev att jag var djup och eftertänksam. Det har jag inte tänkt på förrän nu, men det kanske är naturligt att man blir eftertänksam när man bor på ett katthem.


Egentligen händer det ju inte så mycket här, så då får man ju en massa tid över till att fundera ut saker. Annars har jag ju inget att skriva om.

Som till exempel idag har jag tänkt att det är konstigt att det står på första sidorna i tidningarna varenda dag hur många vargar som skjuts i landet. Men det står verkligen inte på förstasidorna hur många katter som får sätta livet till bara för att vissa människor inte bryr sig om dem. Det har jag tänkt på idag.

12 kommentarer:

  1. Jag har också tänkt på det, så litet det skrivs om alla katter som har det svårt. Jag tycker det är dags för en KAMPANJ för bättre kunskaper hos människorna om oss katter. OCH samtidigt insamling till katthemmen. När kommer katthemsgalan i teve??

    SvaraRadera
  2. Visst är det viktigt att skriva om vargarna. Men vi håller med dig om att man inte ska glömma bort andra djur som far illa. Man ska inte gradera lidandet olika efter vilken djurart det är. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  3. Återigen tar du upp kloka saker. Visst är det underligt att man skriver så mycket om vargar men inget om katter? Varför bryr sig ingen om er stackare som inte har något hem? *snörvel*

    SvaraRadera
  4. Visst är det konstigt att man inte skriver mer om katter? Jag tycker Gustavs förslag om en kattkampanj och katthemsgala lät jättebra! Det borde står tv-bolag i kö för att göra en sån!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  5. Du är ju en klok katt, vi instämmer med Max och Måns. Vi tycker att Gustavs förslag med en kattkampanj är jättebra! Nosbuff

    SvaraRadera
  6. Håller förståss med ovanstående katter
    Det borde införskaffas kattgalor i TV bl.a
    och kattkampanjer så tvåbeningar får upp ögonen för oss katter som bor på katthem.

    Tass tass på dig du fina katt.
    Vi hoppas fortfarande att du framöver ska få ta hand om ngn tvåbening där ute i livet.
    Nu tycker vi att du har bott tillräckligt länge på katthemmet, så NU är det verkligen DIN TUR Nikita, att få eget HEM!

    Tasskram på dig

    Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

    SvaraRadera
  7. Gustav, det vore jättekul med en kattgala i TV. Vem sätter igång den?

    SvaraRadera
  8. Findus, Isak och Rasmus, det är väl konstigt att inte vi katter är lika intressanta som vargar?

    SvaraRadera
  9. Sippo, det verkar som om det är media som styr vilka saker man ska bry sig om. Finns det inga kattmänniskor bland journalisterna?

    SvaraRadera
  10. Alice, jag jag skulle i alla fall sitta på första parkett om det blev en katthemsgala!

    SvaraRadera
  11. Dui och Deco, jag Gustav är också en klok katt som kommer med ett jättebra förslag.

    SvaraRadera
  12. Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan, jag tycker det skulle vara minst en katthemsgala i veckan på TV!

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...