torsdag 13 januari 2011

Katten Nikita på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Nikita på Södertälje Katthem.

Idag är det ingen bild på mig. Fast det gör väl inget, ni har ju sett så många bilder på mig förut.

Istället är det en annan bild. Jag har fått en Peppaward för att jag har ett stort och vänligt hjärta. Jag har fått en först från Klosterkatterna, detta underbara gäng i Otterbäcken som inte verkar ha några gränser för sin generositet mot oss katter, eller mot tvåbeningar. Tack snälla ni, och är det nån som ska ha en peppaward så är det ni.

Sen har jag fått en Peppaward från Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan på Katternasblogg också. Där har vi också ett gäng som hittat en matte med stort hjärta. Vilken tur ni haft!

Sen tycker jag att ALLA som tar väl hand om katter ska ha en award. Här på katthememt har jag lite svårt att skapa en, men i mitt hjärta har jag en award som jag skickar till er alla.

Tassen!

10 kommentarer:

  1. Åh, sån där har vi också fått. Tänk vilket stort hjärta vi katter har. *spinner*

    SvaraRadera
  2. Den är ni väl värda! Vi har också fått en och ville ge den till er också men vi såg att ni redan hade fått så då ville vi ge den till någon som inte fått en. Vi katter har stora hjärtan tycker vi också och våra mattar och hussar också(även om det är snålt med godis ibland= Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Klart att vi katter har stort hjärta. Vi är ju så omtänksamma och hjälpsamma att hjälpa våra tvåbeningar med det mesta, *FNISS*
    Tycker oxå det är lite snålt med godis här hemma ibland, men vi jamar på, för att få godis mellan varven, mjau.

    Så denna Peppaward borde alla katter få.

    Tasskram du fina katt.

    Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

    SvaraRadera
  4. Grattis till den fina awarden! Tycker motiveringen var mitt i prick. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  5. Grattis och jubeljam för awarden - håller med Findus & Co om att den passar er perfekt.
    Vi vill också skicka många tack och nosbuffar för att ni tänker på oss i dessa sjukdomstider.
    Vi tänker titta in till er ofta nu och lägger till er i vår länklista.
    Kramar och tassklappar!

    SvaraRadera
  6. Sippo, våra hjärtan räcker till både för två- och fyrbeningar.

    SvaraRadera
  7. Dui och Deco, visst är det snålt med godis, inte bara ibland utan för det mesta. Men på nåt sätt menar de inte illa, tvåbeningarna vi har omkring oss. Det finns till och med de som säger att det är bra att vi inte får för mycket godis *håller tassen för magen och gapskrattar*

    SvaraRadera
  8. Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan visst borde alla katter få en Pepaward. Och kämpa på med godiset. Det är viktigt att man aldrig ger upp och låter tvåbeningarna vinna!

    SvaraRadera
  9. Findus, Isak och Rasmus, det är roligt när andra tycker att vi är värda en award. Sånt piggar ju alltid upp.

    SvaraRadera
  10. Gunilla och Frasse, vad roligt att ni också följer oss på bloggen. Och ni ska veta att jag och alla andra katter här på Södertälje Katthem tänker på Frasse och hoppas han snart bli alldeles frisk igen.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...