onsdag 5 januari 2011

Katten Nikita På Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Nikita på Södertälje Katthem.

Så var det sån där helgdag igen. Är det aldrig nåt annat? Jag vill att det ska vara vanliga dagar, för då är det inte så svårt att få ihop schemat för de som ska jobba här. På helger har människor så mycket tokigt för sig, som att åka bort till exempel.


Till och med blogghjälpen ska åka bort ikväll, så då blir det inga avtalsförhandlingar. Jag som har laddat med en jättelång lista med mina krav. Där står bland annat att jag ska ha egen eller egna snälla människor, egen, välfylld matskål dygnet runt med god mat, nån som gosar med mig precis när jag vill, bara snälla kattkompisar som jag trivs med, obegränsad tillgång till Dentabits och RC Oral, räkor när jag vill och så vidare. Högst rimliga krav alltså.

Ska bli intressant att se vad blogghjälpen har att sätta emot. Jag är nog en ganska smart och tuff förhandlare, så hon lär få det hett om öronen, den kära blogghjälpen!

12 kommentarer:

  1. Hm, blogghjälpen kände kanske på sig att du hade en bra kravlista och beslutade sig för att springa runt på stan och leta upp en snäll människa åt dig.

    SvaraRadera
  2. Wow, vilken perfekt lista! Som varande filmstjärna tycker jag du har varit snäll i kraven, så där kan väl inte bli några invändningar?
    Jag förstår inte heller varför tvåbeningarna åker bort? Det är ju allra bäst hemma!

    SvaraRadera
  3. Toppenlista! Allt borde funka tycker vi! Nosbuff

    SvaraRadera
  4. Helt klart mycket rimliga krav. Speciellt det där med obegränsad tillgång till mat, Dentisar & RC oral!

    Nosgos på dig Nikita!

    SvaraRadera
  5. DEt låter som en jamarbra lista! Du har verkligen fått med allt viktigt.
    Hoppas blogghjälpen hittar en människa till dig på resan.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  6. Verkligen en genomtänkt lista. Vi hoppas att du får igenom alla krav bums! Förstår att det blir besvärligt med schemat på katthemmet under helgdagarna, så det är nog tur att helgerna snart är över. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  7. Sippo, jag tror blogghjälpen gärna skulle leta upp en snäll människa åt mig, men det är inte så lätt att hitta dem, tyvärr.

    SvaraRadera
  8. Gustav, jag är ju en snäll katt, så då blir ju min kravlista snäll också.

    SvaraRadera
  9. Dui och Deco, vi får se hur det går. Det är mycket som ska klaffa.

    SvaraRadera
  10. Nea, visst är det rimliga krav jag har. Kanske ska utöka dem lite.

    SvaraRadera
  11. Alice, tyvärr resulterade inte blogghjälpens resa i nån ny människa till mig. Men vi jobbar vidare.

    SvaraRadera
  12. Findus, Isak och Rasmus, ja det är ett pussel med schemat, särskilt på helgerna. Hon som har hand om det gör ett jättejobb.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...