tisdag 25 januari 2011

Katten Nikita på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Nikita på Södertälje Katthem.

Idag är vi sena igen. Det är helt och hållet blogghjälpens fel. Hon har som vanligt prioriterat helt fel saker. Först har hon varit på nån konstig utställning. Kinesiska Terracottaarme'n hetter den visst. Sen gick hon ut och åt middag! Istället för att komma hit, alltså. Nåjam, man upphör aldrig att förvåna sig.

Sen har hon läst att det är kattuställning i Örebro i helgen. Det är våra kompisar där som ska samla in pengar till katthemmet i Örebro. Eftersom blogghjälpen tycker att det är viktigt att alla som jobbar med hemlösa katter samarbetar kanske hon åker dit. Fast det beror förstås på om det är bra väglag. Annars kommer inte jag att släppa iväg henne. Jag behöver henne nämligen här som godisutdelare.

Vi får se hur det blir.

10 kommentarer:

  1. Det är ju inte klokt, hur kan man hellre titta på lergubbar än fina katter? Och sedan äta en massa gott, utan att ta med sig till katterna förstås. Här behövs kompensation i extra gos och godis, och hon får absolut inte ge sig iväg om det blir halt.

    SvaraRadera
  2. Om det varit terraKATTarmén hade det varit ännu mer spännande att se, tror vi. Förståndigt av dig att hålla koll på blogghjälpens resplaner. Hoppas att det är fint väder, så att väglaget blir bra. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  3. Du gör helt rätt i att se till att det är bra väglag innan du släpper iväg blogghjälpen. Tänk om alla hade en sån smart kisse, då skulle bilolyckorna säkert halveras.

    SvaraRadera
  4. De där lergubbarna har matte kollat på hon också, de var visst gamla sa hon. När man kan titta på och gosa med en livslevande katt istället. Konstigt. Hoppas på bra godisutdelning och massa mys idag. Nosbuff

    SvaraRadera
  5. Ja se tvåbeningar, de har bra konstiga prioriteringar ibland... Titta på lera istället för att gosa med er, märkligt! Det är bra att du jamar ifrån på skarpen om det är för halt för blogghjälpen att åka. Men det vore roligt att få lite rapporter från mässan också och jag vet att du säkert ger blogghjälpen bra råd om vad hon skall säga där och bete sig.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  6. Gustav, och kan du tänka dig hon fick inte ens klappa på lerfigurerna! Mig får hon ju klappa på, hur mycket hon vill. Märklig tvåbening.

    SvaraRadera
  7. Findus, Isak och Rasmus, ja en sån utställning hade nog varit nåt att se. Men en massa krigare i lera?

    SvaraRadera
  8. Sippo, visst vore det bra om vi katter gav klartecken innan våra människor åkte iväg i sina brummisar. Då skulle det inte bli så mycket onödigt åkande.

    SvaraRadera
  9. Alice, det är riktigt att jag skulle ge blogghjälpen instruktioner vad hon skulle säga och göra på mässan så hon inte gör bort sig. Egentligen borde jag åka med, men jag tycker ju inte om att åka brummis.

    SvaraRadera
  10. Dui och Deco, jaså er matte har lika svårt att prioritera som blogghjälpen? Det var intressant. Men jag hoppas hon gosar med er när hon är hemma i alla fall?

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...