fredag 3 september 2010

Översten berättar från Södertälje Katthem




Hej, idag är det jag, Översten, som ska lämna en liten rapport om mig själv.

Som ni ser har jag ett jättefint bandage om halsen. Det tycker jag inte så mycket om, men jämfört med det där hemska halsbandet jag hade för nån vecka sedan är det här mycket bättre. Det skär inte in i halsen och det gör inte ont heller. Det känns bara lite konstigt.

Hon som sköter om mig, Tina, säger att jag inte ska behöva ha det här bandaget jämt, bara tills såret som är kring halsen läkts. Hon byter bandage och har på nån salva på halsen varenda dag. Sen får jag medicin också säger hon, men hon säger att hon gömmer den i maten. Fast det har jag inte märkt, så det stämmer nog inte.

Som ni ser är jag fortfarande väldigt mager. Jag hade nog inte klarat mig därute så länge till. Fast nu får jag jättegod mat flera, flera gånger om dan. Det fick jag inte när jag var ute. Då var det både svårt att få tag i mat och svårt att svälja den. Fast jag måste säga att de är lite snåla, för jag får så små portioner. De säger att det är för att jag ska få behålla maten och inte kräkas upp den.

Så har man berättat för mig att många människor har hjälpt till att samla in pengar så att katthemmet ska kunna ge mig all vård jag har behövt och kommer att behöva. En snäll tjej har skickat mail ända från nåt som heter Madrid och berättat att hon dels satt in pengar till mig, dels uppmanat alla kompisar att skänka pengar istället för att ge henne födelsedagspresenter när hon fyller år! Det är många andra snälla människor också som skänkt pengar till mig. Tänk vad många snälla människor det finns i alla fall. Det trodde jag inte när jag gick därute med mitt onda halsband.

Jag är jättetacksam mot alla som hjälpt mig. Blogghjälpen har sagt att vi lägger ut plusgironumret här i mailet, om nån skulle vilja skänka en slant: 38 93 41-9.

Snart hoppas jag kunna berätta om att jag är fullt återställd, och sen en dag kanske jag kan berätta att jag fått ett kanonhem hos nån snäll människa!

Översten

24 kommentarer:

  1. Vad skönt att det går åt rätt håll.Med läkningen av såret.Du äter snart upp Dg ska Du se.
    Jag var in till min lille skyddsling, som blev kvar när de hämtade Mamma katt o hans syskon.Han hade gömt sig under badkaret.En riktigt liten, som knuffats undan av de andra, men Nissen som vi kallar honom repar sig nu när han får fasta måltider.yss gav jag honom lite kattuna,det gick bra, men föredrar torrfoder det kliar nog i tänderna, så det är skönt att tugga sånt.
    Jag ska försöka ta mig till Loppisen, brevväxlar ju med Linda.Krya på Dig Översten.
    Tass Misan

    SvaraRadera
  2. Vi håller tassarna för att du snart blir av med bandaget. Det känns skönt att veta att du nu har det bättre och framför allt får mat. Hoppas du inom en snar framtid får en egen människa som är snäll mot dig.

    SvaraRadera
  3. ÄNTLIGEN har matte hjälpt oss att tassa över en slant till Översten
    Tasskramar och krya på dig!
    Mozart & Vincent

    SvaraRadera
  4. Kära Översten, du förtjänar verkligen din fina titel för dina bragder! En så modig katt du är, som blivit så hemskt behandlad och ändå vågar lita på de tvåbeningar som hjälper dig nu. Krya på dig ordentligt, så skall du se att du snart får ditt alldeles egna hem! Vi vet hur duktiga de är, de som tar hand om dig... vi fick själva ett fint hem och TVÅ mattar tack vare dem!

    Nosbuff från Jenny och Majsan, de andra klosterkatterna och våra mattar hälsar så gott!

    SvaraRadera
  5. Lycka till Översten! Du är en fin kisse.

    SvaraRadera
  6. Vad skönt med mat, värme och snälla människor.Duktig du är som tar din meducin! Hoppas att såret runt halsen läker ihop fort nu. Tröstbuffar

    SvaraRadera
  7. Karin, David, Baileys och Kia3 september 2010 kl. 16:16

    Vad underbart att höra att du börjar må bättre. Det är du verkligen värd tycker vi allihop! Vi tror att du snart kommer att få ett nytt hem eftersom du är en så jättefin liten katt. Supersöta bilder tycker vi! Hoppas också att Nikita får ett nytt hem snart eftersom ni båda två verkar vara jättefina katter. Ni finns i våra tankar! Lycka till! Massor med gos till er.

    SvaraRadera
  8. Skönt att höra att du mår bättre nu Översten! Du har verkligen hamnat på ett bra ställe med jättesnälla tvåbeningar! Sen när du är frisk skall du se att du får ett alldeles eget hem, för vem kan motstå en så söt och fin misse som dig.... *nosbuffar*

    SvaraRadera
  9. Nu önskar vi att såret läker riktigt fort så att du slipper bandaget också. Vi är så lyckliga att du nu är omhändertagen och får hjälp av katthemmet! Mat, värme, trygg sovplats och snälla människor borde alla kissar ha rätt till. Hoppas din alldeles egna människa dyker upp snart, men först måste du förstås bli frisk. Vad bra, att så många har velat hjälpa till och samla in pengar! Vi ska be matte skicka iväg lite mer pengar till katthemmet. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  10. Hej Vitisppan. Jag hoppas jag snart är uppe i matchvikt.Bra att du sköter om Nissen, han behöver ditt stöd. Kul om du kommer till Loppisen. Ta med dig massor av kompisar!

    SvaraRadera
  11. Hej Sippo. Jag hoppas också att jag slipper bandage snart, men det går ganska bra ändå. Jag ska nog bli en jättestor katt så småningom och sen ska jag bo i ett eget hem med människor som älskar mig *drömmer om framtiden*.

    SvaraRadera
  12. Hej Mozart & Vincent. Vad snällt av er att be er matte tassa över pengar till min vård. Ni är jättesnälla.

    SvaraRadera
  13. Hej Jenny och Majsan och de andra Klosterkatterna. Jag har hört om er och jag hoppas att jag också får ett sånt bra hem som ni fått. Jag blir glad när ni säger att jag är modig. Är jag det? Kanske, men här finns i alla fall snälla människor omkring mig.

    SvaraRadera
  14. Hej Xantippa. Tack för lyckönskningarna. Jag är säker på att du också är jättefin.

    SvaraRadera
  15. HEj Dui och Deco. Det är toppen med mat och snälla människor. Medicin måste man ta säger dom här. Jag hoppas också att såret läker snart.

    SvaraRadera
  16. Hej Karin, David, Baileys och Kia. Det känns fint att vi är i era tankar. Vi behöver stöd från alla snälla människor, så vi snart får egna, bra hem.

    SvaraRadera
  17. Hej Alice. Jag mår mycket bättre nu än när jag kom hit. Jag hoppas också att jag får en eller flera bra människor som tar väl hand om mig sedan.

    SvaraRadera
  18. Hej Findus, Isak och Rasmus. Jag hoppas också att jag slipper bandager snart. Det är jättesnällt att så många vill hjälpa mig. Jag kostar mycket pengar, men det är jag värd säger de här på katthemmet.

    SvaraRadera
  19. Så bra att pEngarna redan är framme - vi litar inte riktigt på den där luften. Pengarna kan ju blåsa bort.
    Tasskramar
    M & V

    SvaraRadera
  20. Önskar vi hade kunnat erbjudit dig att bo hos oss. Men det går av praktiska skäl inte. Vi stöttar dig i handling och tanke. Krya på dig!

    SvaraRadera
  21. Hej Mozart och Vincent. Nej, pengarna har inte blåst bort. De har blåst hit!

    SvaraRadera
  22. Hej Karlavagnen. Snällt att ni stöttar mig på ändra vis om ni inte kan ta hand om mig. Ni kanske har kompisar som kan ta hand om mig istället?

    SvaraRadera
  23. Så bra, att de blåste på rätt håll och till rätt kompis! Då är vi lugna nu.
    Tasskramar till alla, både fyr- & tvåbeningar på Södertälje katthem från
    Mozart & Vincent

    SvaraRadera
  24. Hej Mozart och Vincent. När två kissar som ni blåser iväg pengar kan man vara övertygad om att de kommer rätt. Tack för alla tasskramar!

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...