lördag 16 oktober 2010

Katten Nikita på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Nikita på Södertälje Katthem.

Igår skrev jag ju lite om hur jag tycker det borde vara i välden. Men vem lyssnar på en liten katt? Det tycker jag alla borde göra, för vi har minsann också åsikter och idéer som är jättebra. Man behöver inte vara en lärd människa för att vara en bra filosof.

Fast idag ska jag nog inte filosofera så mycket. Man kan inte bara tänka stora tankar, man måste göra annat också. Som t ex att lattja lite med kompisarna. Det har jag gjort idag, fast inte så mycket. Jag tycker inte det är så kul att lattja när man inte har mer utrymme omkring sig. Jag skulle vilja kunna busa i en hel lägenhet, men det kan jag inte. Inte ännu. Fast blogghjälpen säger att så småningom ska jag kunna det.

Vi har nåt som heter PR-Sponsorgruppen här på katthemmet. De håller på att dela ut information om att vi finns. För kan ni tänka er – det finns fortfarande människor som inte vet att det finns ett katthem i Södertälje! Då vet man ju ingenting om sin stad. Men snart ska ALLA veta att vi finns. Då kanske mina människor också förstår det och kommer hit.

10 kommentarer:

  1. Du är ju en jamarbra filosof ju. Att det finns människor som inte känner till att det finns katthem, är ju förfärligt! Men en dag, då kommer dina människor och hämtar dig. *buffar*

    SvaraRadera
  2. Visst borde man lyssna på oss kissar. Vi tycker att det är jättespännande att läsa vad du sitter och filosoferar om. Lärorikt är det också. Som det här med katthemmet. Hur kan det finnas människor som missat det? *förvånade* Skoj att ni har busat idag. Fast vi hoppas förstås, att du får din egen lägenhet eller hus att fnatta runt i snart. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  3. Att det finns ett katthem i Södertälje kanske många tvåbeningar kan klura ut, men sedan gäller det att hitta dit också... och våran matte har berättat att hon och blogghjälpen pratade om just det när hon var och hälsade på hos er. Det är jättesvårt att hitta fram och behövs stora skyltar, säger matte. Och då hade blogghjälpen berättat om hur dumma de var på kommunen som ville ta ner skyltar istället för att sätta upp - har man hört så dumt!!! Hoppas att de som blivit valda i kommunen den här gången är klokare...

    Tass från Imma, abbemissa.

    SvaraRadera
  4. Vilken bra ide med en PR-sponsorgrupp! Håller med om att det är svårt att hitta till katthemmet om man inte vet precis vart det är, så fler skyltar hade varit bra. Tyvärr finns det mycket tokerier i den här stan från politikerhåll... Vad kul att ni har busat idag! Bus är jätteviktigt tycker jag. Håller tassarna för att du snart har en lägenhet eller hus att busa runt i!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  5. Låter bra med den där gruppen, då kommer nog din människa alldeles snart ska du se! Nosbuff

    SvaraRadera
  6. Sippo, visst är det upprörande att det finns människor som inte vet att det finns ett katthem i SÖdertälje? Det tillhör ju allmänbildningen att veta sånt

    SvaraRadera
  7. Findus, Isak och Rasmus. Tillsammans kunde vi katter komma på väldigt bra saker tror jag. Vi kanske skulle skriva en filosofibok?

    SvaraRadera
  8. Imma, jag ska genast säga till blogghjälpen att hon ringer kommunen igen om skyltar. Det är ju jätteviktigt.

    SvaraRadera
  9. Alice, PR-Sponsorgruppen är jättebra. De har dragit in många pengar till oss katter. Jag tycker alla som skänker pengar till katthem skulle ha medalj.

    SvaraRadera
  10. Dui och Deco, jag hoppas också att min människa kommer snart. Fast en del människor är jättesöliga. De borde skynda sig hit till katthemmet.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...