torsdag 8 december 2011

Katten Dina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Dina på Södertälje Katthem.
 
Nu har det varit öppet hus. Det var inte alls som vanligt. Vet ni varför? Jo, min husse kom! När han kom in i buren hade han med sig en fin matta. Det är den jag sitter på på bilden. Ser ni att det är en katt med tomteluva på sig? Det är den finaste matta jag sett. Och inte nog med att den är jamarfin att sitta och ligga på, den är toppen att kloa på också. Och vet ni mer? Jag får kloa så mycket jag vill på den för husse! Och när jag åker hem kommer mattan att åka med.

När husse satte sig i buren klev jag genast upp i hans knä och jamade om för honom att jag redan tycker jamarmycket om honom och att jag längtar efter att få åka hem. Men husse talade om att det dröjer lite eftersom han ska resa bort i jul, men då sa jag att det inte gör något. Jag har ju min matta. Varje gång jag vaknar och tror att jag drömt alltihop om husse och mitt egna hem, så kan jag bara titta på matten och då kommer jag ihåg att det är på riktigt!

34 kommentarer:

  1. Grattis lilla gumman till din alldeles egna husse att ta tass om. Vi är övertygade om att han blir den sista du måste flytta till. Så snällt av honom att ge dig mattan redan nu, nu kommer den att lukta både husse och dina vanliga dofter när du flyttar efter jul.

    =^.^=

    Nosgos

    SvaraRadera
  2. En sån omtänksam husse *djupt imponerad*. Det här blir bra ska du se! xantippa

    SvaraRadera
  3. Åh va fint! Jag är oerhört glad för din skull <3
    Kramizar och Tass

    SvaraRadera
  4. Så härligt att husse kom! Hoppas att han kan komma några flera gånger innan han ska resa bort. Vilken bra present han hade med sig! Tror att husse blev jätteglad när du hoppade upp i hans knä.Nosbuff

    SvaraRadera
  5. Det verkar ju vara en riktig 10-poängare till husse du kommer att få Dina ;-)
    Bra tänkt att ge dig en sån sööt matta som du sen får ta med dig när du flyttar hem :)

    SvaraRadera
  6. Jag blir alldeles lycklig över att läsa om vilken snäll och omtänksam husse du kommer få! Så härligt att det finns såna människor också, och inte bara såna du haft oturen att bo hos förut.

    SvaraRadera
  7. Lilla Dina, så glada vi är för din skull! Och en så klok och snäll husse du har, som förstår att du behöver känna att det är på riktigt det här stora och fankattiska att du skall få åka hem efter jul. Mattan är en bra påminnelse, och en fin julklapp, tycker vi!

    Tass från Imma, abbemissa.

    SvaraRadera
  8. Mjau, här blir vi så rörda för din skull, Dina. TÄNK att din husse hade med sig en matta till dig, när han kom och hälsade på dig, så omtänksam han verkar vara, tass på dig du fina katt.
    Underbart att det finns sådana tvåbeningar oxå.

    Tassen till dig fina katt

    SvaraRadera
  9. Mjau Dina, vad underbart att ha detta att se fram emot! Ett liv med en julklappshusse!? Är du säker på att han inte heter Tomten?! *buff*
    TassKram Wikki

    SvaraRadera
  10. Vilken jamarbra husse du verkar ha fått! Tänk vad bra att ni hinner lära känna varandra lite innan du flyttar hem och gos är alltid mysigt!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  11. En Husse och en matta, på samma dag!! Lilla söta Dina, visst är det lite bra att Husse är färdigrest när du kommer HEM. Då kan du sitta i hans knä precis när du vill!!! Grattis

    SvaraRadera
  12. Vi tror, att din husse längtar lika mycket efter dig, som du längtar efter honom.
    Gulligt av honom att hälsa på och ge dig en fin present!
    Nospussar
    M & V

    SvaraRadera
  13. Jag glömde jama förut att artikeln i LT är med i dag och på nätet för er som vill läsa den. http://lt.se/nyheter/sodertalje/1.1464853-hon-behover-hjalp-med-operation
    Du gjorde ett jamarbra jobb när du instruerade blogghjälpen om vad hon skulle säga!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  14. Låter som en jamars juste husse!
    Det som väntar på något gott...

    SvaraRadera
  15. Vilken lycka och vilken husse som kommer med din alldeles egna matta. Ni kommer få det jamarbra tillsammans, det är jag säker på. *torkar en tår*

    SvaraRadera
  16. Åhhhh, nu blir vi så där konstigt glada att vi gråter!!! Vad du är duktig på att välja människa! En som tänker på att plocka dit en matta och som kommer och hälsar på dig - det är en bra snubbe det! Trots att han åker bort över julen. Ibland får man blunda för såna knasigheter som rymningsbenägenhet och sånt.
    nosgos å julmattegottisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
  17. Så fantass-tiskt underbart Dina ♥
    ! *torkar glädjetårar på nosen* Och vilken snäll husse som gav dig en alldels egen matta att gosa på, den kankse känns skön att ha under mörka nätter när det känns långt kvar tills du ska få flytta hem!
    Många nosbuffar
    hälsar Linnsen, Frank, Lurrvar och matte

    SvaraRadera
  18. Hjulia Huller om Buller, jag tror att husse är den bästa hussen som finns!

    SvaraRadera
  19. Xantippa, jag känner också på mig att det här kommer bli toppen!

    SvaraRadera
  20. Kattmamman, det är så roligt att jag har så många att dela min egen glädje med.

    SvaraRadera
  21. Dui och Deco, jag hoppas också husse kommer tillbaka innan han reser bort. Jag vill att han ska vara här jämt.

    SvaraRadera
  22. Kjelle Bus, jag tror han är en riktig 10000-poängare!

    SvaraRadera
  23. Gustav, jag hade nästan börjat tro att ingen ville ha mig, och plötsligt kommer världens bästa husse och vill ha just mig!

    SvaraRadera
  24. Imma, en sån fin julklapp har jag aldrig fått av nån förut.

    SvaraRadera
  25. M, C; T, S ja det är verkligen roligt att få berätta om snälla tvåbeningar också!

    SvaraRadera
  26. Wikki, jag vet bara att min husse heter husse. Fast han kanske heter Tomten också?

    SvaraRadera
  27. Alice, att gosa med sin egen husse är toppen. Oj vad vi ska gosa när jag kommit hem.

    SvaraRadera
  28. Max och Måns, precis. Det är precis den här hussen jag väntat på!

    SvaraRadera
  29. Sippo, du må tro att jag också har torkat glädjetårar. Flera liter säkert.

    SvaraRadera
  30. Maurice & Kajsa, jag tror det var bestämt sen länge att husse skulle åka bort över julen, men sen hoppas jag att han inte rymmer mer, i alla fall inte i år.

    SvaraRadera
  31. Linnsen, Frank, Lurrvar och matte, eftersom jag aldrig fått en julklapp förut så är det ju ännu roligare att ha fått en sån fin klapp nu.

    SvaraRadera
  32. Sambo & Roxy, Det är nästan otroligt! Jag kommer sitta i husses knä jamarmycket när vi är hemma.

    SvaraRadera
  33. Mozart & Vincent, Jag tror också husse längtar efter mig. Det är jamarkul när han kommer på besök. Då är han bara MIN.

    SvaraRadera
  34. Alice, vad bra att du länkade till artikeln. Det är redan många som vill hjälpa BM. Det finna så många snälla människor.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...