lördag 27 oktober 2012

Katten Bertil på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Bertil på Södertälje Katthem.

 Idag har jag tagit det lite lugnt. Vi har ju redan planerat för morgondagens jobb på nya katthemmet, Christer och jag. Jag har allt under kontroll. Blogghjälpen kommer nog inte vara där så mycket för hon ska göra 2 hembesök i morgon, och det är inte i närområdet. Hon får åka ganska långt, men det gör hon gärna, bara vi katter får bra hem.

Sen har jag planerat lite för öppet hus i morgon, men det sköter jag numer med vänstertassen. Man har ju fått rutin.

Det värsta är egentligen att man får vänta en timme extra på att de kommer till öppet hus i morgon, eftersom man ska ställa tillbaka klockan. Tokiga idéer tycker jag.

10 kommentarer:

  1. Det är verkligen bra gjort av blogghjälpen att åka runt på såna där hembesök. En verklig kattvän.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, ja vissa uppgifter kan man faktiskt anförtro henne.

      Radera
  2. Skönt att du kunnat ta det lugnt idag Bertil !
    Kan du behöva som jobbar så hårt !
    Håller med du om att det där med att ställa tillbaka klockan är en urbota DUM idé , så det så !!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, det blir bara rörigt när klockan ska ställas tillbaka. Vi katter vill ju inte ha en massa förändringar.

      Radera
  3. Här gillar vi att man ställer tillbaka klockan, för det innebär att matte är hemma en timme extra den här helgen. Skönt att du har kunnat ta det lugnt idag, man behöver det ibland. Vi är så glada allihopa att ni tänker på Wilma! Hon är bättre men inte bra. På fredag nästa vecka skall hon till vettisen och få höra provsvaren.
    Blogghjälpen är verkligen snäll som sitter och åker långt för att kolla de nya hemmen till er! *kurr*
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, nästa höst kanske jag också gillar att man ställer tillbaka klockan. men när man sitter på katthemmet gör man det inte. Självklart fortsätter vi tänka på Wilma. Vi oroar oss för alla kompisar som har det kämpigt.

      Radera
  4. Ska jama med matte om att ta vägen om katthemmet och köpa kalendern som hon lovat. Hon ska ju iväg och smutsa ned sig igen, med Crille Kanoners.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pelle, glömde fråga matte om hon varit på katthemmet, annars ska jag ta med en till henne nästa gång vi ses. Snällt att hon smutsar ner sig tillsammans med Chrille Kanoners.

      Radera
  5. Oj, ska man ställa om klockan? Här står den på samma plats som vanligt. Undrar om de missat nåt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pelle, säg till dem att de ska flytta tillbaka den. Hoppas det går att göra det hemma hos er för annars blir det visst tokigt, säger tvåbeningarna. Fattar inte vad de menar.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag är det inte jag som är på bilden. Min kompis, Liam, flyttade till ett eget hem för några daga...