söndag 3 april 2011

Katten Lilja på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Lilja på Södertälje Katthem.

Nu har blogghjälpen varit på möte där flera som jobbar med katter träffats. Där träffade hon bland annat Wikkis matte och det tycker hon alltid är jättetrevligt. Idag hade Wikkis matte med sig en födelsedagspresent till blogghjälpen som hon ska auktionera ut. Eftersom blogghjälpen själv inte är så duktigt på auktioner har hon bett mig om hjälp.


Jag har lovat hjälpa henne, men jag har sagt att jag inte har tid just nu, men så småningom ska jag ta tass i det. Det kräver ju en hel del planering att ordna med en auktion som ni förstår.

Annars fortsätter jobbet med att skapa en organisation där alla katthem i Sverige som ställer upp på vissa saker kan gå med. Jag kommer nog arbeta en hel del med det framöver. Ingen sitter ju inne med den sakkunskap i kattfrågor lika bra som vi katter.

Nu ska jag sova för det har varit en jobbig dag. Vi hörs i morgon.

8 kommentarer:

  1. Låter som det är väldigt mycket nu! Det var väl öppet hus idag också? Bäst att passa på och vila så du orkar med, blir spännande med auktion. Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Vad bra med en organisation för katthem! Det är allt tur att människorna konsulterar er katthemskissar, för där är ni verkligen experter. Det krävs säkert mycket planering inför en auktion, men när vi vet att du kommer att vara inblandad, känner vi oss trygga. Det kommer du att sköta galant! Kurr och burr.

    SvaraRadera
  3. Oj vad mycket du har hållt på och jobbat med! Hoppas du har fått sova gott. Vad spännande det skall bli med en auktion! Förra gången hade ju vi otur och kunde inte vara med eftersom vi flyttade. Tänk om ni får till en bra organisation för alla katthem. *drömmer* Vad bra det skulle vara!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  4. Så kul att blogghjälpen och Wikkis matte känner varandra! Ser fram emot en ny auktion. Förra gången fick vi ju den fantasstiska Turspiken - vad ska det bli för spännande att kämpa om denna gång...?
    Än en gång - skönt att höra att du ser till att få dina sömntimmar.
    Tassklappar

    SvaraRadera
  5. Dui och Deco, visst är det mycket, men det blir ju ofta så på våren.

    SvaraRadera
  6. Findus, Isak och Rasmus, det kommer nog gå bra md auktionern, men det kräver mycket planering. Jag vet inte om jag kommer hinna hjälpa blogghjälpen med så mycket annat samtidigt.

    SvaraRadera
  7. Alice, fast om jag ordnar en ny autione ska ni väl inte flytta? Det vore jamarkul om ni vore med också.

    SvaraRadera
  8. Frasse, Wikkis matte och blogghjälpen har lärt känna varandra via bloggarna. Det är jättemånga trevliga människor blogghjälpen träffat på det viset.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...