torsdag 16 juli 2009

Fina katten Musse vill ha ett eget hem


Hej, det är Musse på Södertälje Katthem igen.

Igår fick jag ett meddelande från Tarzan. Han har bott här på katthemmet tidigare och förstår alltså min situation. Han verkar ha fått ett toppenhem där han lärt sina människor vem det är som bestämmer där hemma. Tänk om jag också skulle få det så. Vad glad jag skulle bli.

Sen berättade Tarzan att hans människor skulle skaffa en katt till, antagligen härifrån. De vill visst helst ha en tjej, så då kommer ju inte jag ifråga. Men jag har bett dem att ta med en massa kompisar hit på öppet hus idag mellan 17-19 till Morabergsvägen 6 i Södertälje, så kanske nån av dem blir intresserad av mig.

Så en uppmaning till alla er som har semester: Tänk efter om inte livet skulle bli bra mycket roligare med en katt? Ni får en kompis för livet och vi kan hjälpa varandra.

Musse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...