tisdag 21 juli 2009

Fina katten Musse har fått ett nytt, eget hem


Hej, det är Musse på Södertälje Katthem igen.

Idag har det hänt grejer må ni tro. Det började igår när en farbror kom hit till katthemmet för att titta på en katt. Blogghjälpen kom in i min bur och lyfte upp mig och visade mig. Sen gick de vidare, men efter en stund kom de tillbaka till mig. Då fick farbrorn klappa mig och jag buffade på honom. Efter en stund frågade blogghjälpen om han ville skriva en intresseanmälan på mig. Och det ville han!

Sen gick det undan. Blogghjälpen gjorde hembesök hos honom igår kväll och så kom de överens om att han skulle komma och hämta mig kl 11.00 idag. Jag kunde inte tro att det var sant och jag har legat och funderat hela natten utan att kunna sova så mycket. I förmiddags släpade sig klockan fram här, och jag trodde länge att den hade stannat helt. Men så kvart i 11 kom min nya husse. Då fick han gå in i min bur och jag strök mig mot honom för att visa att jag tyckte om honom. Han klappade mig och verkade jättesnäll. Sen gick han ut ur buren, för det skulle skrivas en del papper. Det görs alltid när en katt köps. Man får bl a skriva på att man ska ta väl hand om katten och inte sälja den eller göra sig av med den utan katthemmets medgivande. Det tycker jag är bra, för då ska man ju inte kunna bli utkastad igen, som jag blivit redan.

Sen kom blogghjälpen in i min bur med en transportbur som hon öppnade. Hon satte den framför mig och gav mig en stor kram. Då tittade jag på henne och frågade om det verkligen var min tur att flytta nu. Ja, sa hon, gå in i buren nu så ska jag lyfta ut dig till husse, så får ni åka till ditt nya hem sen. Då gick jag in direkt och blev utlyft till husse, som sen bar ut mig till en bil. Sen åkte jag HEM. Äntligen. Kanske berättar jag sen hur det har gått, men först måste jag förstås undersöka mitt nya hem noga. Det tar nog lite tid. Sen ska husse och jag åka till landet också, och då blir det ju ännu mer att undersöka.

I morgon ska en av mina tjejkompisar på katthemmet börja blogga istället för mig. Hjälp henne med kommentarer och uppmuntran. Det behöver man när man söker ett eget hem. Och tack alla ni som stöttat mig under min bloggtid. Det hjälpte mycket.

Musse

6 kommentarer:

  1. Lycka till kompis! *vinkar med tassen* Hejdå...

    SvaraRadera
  2. Lycka till nu!!!! Hoppas det går bra för nästa misse också :)

    tass kram

    SvaraRadera
  3. Åh, Grattis!!

    Lycka till i ditt nya liv.

    Kram från Krypto och Mysis (Micke)

    SvaraRadera
  4. Hej Sippo och tack för hälsningen och stödet gu gett mig. Hoppas du fortsätter stötta Gullan också som tar över efter mig. Jag kanske hör av mig längre fram. Musse

    SvaraRadera
  5. Hej Anonym. Du tillhör också dem som stöttat mig under tiden jag sökt ett hem. Stort tack för det. Nu hoppas Gullan fåt ditt stöd i fortsättningen också. Musse

    SvaraRadera
  6. Hej nästa Anonym, fast för mig är ni inte helt anonyma. Jag vet att en av er har busat lite i ert nya hem, men ni har fått fantastiska människor som låter dig ta saker i din egen takt och på ditt eget vis. Nu har jag också fått en egen människa som jag ska ta hand om. Och han ska ta hand om mig. Hoppas ni fortsätter stötta Gullan som tar över bloggen nu. Musse

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...