tisdag 28 juli 2009

Katten Gullan bloggar vidare


Hej, det är Gullan på Södertälje Katthem.
Jag berättade ju igår att det var en människa som sa att hon skulle hjälpa mig och ungarna, men sen bara försvann hon. Det kanske inte var så konstigt eftersom jag fräste åt henne, men ibland kan man inte hjälpa att man blir så rädd så man gör vad som helst för att skydda sig.

Nästa dag kom i alla fall den här människan tillbaka till mitt gömställe. Hon hade med sig mat som jag åt upp i ett nafs. Jag var jättehungrig, för att inte säga utsvulten. Efter en stund såg jag att hon hade med sig en annan människa också och hon hade med sig en låda med lock på. Hon ställde ner den och öppnade locket och försökte få mig att gå in där. Men så lättlurad var inte jag. Nej, gå in i en låda det skulle jag inte.

De stannade ganska länge, men sen hörde jag att de sa att det nog inte var nån idé att försöka mer idag. Vi prövar i morgon igen, sa de.

Hur det gick berättar jag vidare om.

Gullan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...