onsdag 1 juli 2009


Hej, det är Musse på Södertälje Katthem igen.

Igår var som sagt Länstidningen i Södertälje här på besök för att göra ett reportage om katthemmet och oss katter. Det var 2 människor här som visades runt av blogghjälpen och Gittan, som ofta hjälper oss med allt möjligt.

Blogghjälpen har sagt till mig att jag måste se till att visa mig mer, annars ser inte besökare hur fin jag är, och då är det ingen som ger mig ett eget hem. Så igår tog hon med sig reportern och fotografen in i min bur och lyfte upp mig. Sen blev jag fotograferad som bara den. Det var jättekul. Kanske blir det en bild på mig i tidningen när reportaget kommer in där. Hoppas det. Fast många av mina kompisar blev ju också fotograferade.

Det var i alla fall bra att de kom hit och uppmärksammade oss och vår situation. Vi behöver många som tar hand om oss katter och ger oss ett bra hem. I morgon är det öppet hus mellan 17-19 här på Morabergsvägen 6D. Kom hit då, så träffas vi.

Musse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...