torsdag 2 juli 2009

Katten Musse söker ett nytt hem


Hej, det är Musse på Södertälje Katthem igen.

Idag är det torsdag och det betyder öppet hus här på katthemmet mellan 17-19 på Morabergsvägen 6D i Södertälje. Alla som vill får komma hit och titta på oss katter. Vi blir jätteglada om vi får ett eget hem. Det förstår ju alla, att det inte är så roligt att sitta här när solen skiner ute och man skulle kunna vara i sitt eget hem istället.

Jag kan bara hålla tassarna för att nån kommer hit som tycker om just mig idag. Det vore så roligt att få en eller flera människor som brydde sig om bara mig.

Det är fortfarande väldigt varmt här på katthemmet. Vi katter kan ju vila, men de som jobbar här måste ju jobba också. Kanske du kan hjälpa oss lite? Vi behöver snälla människor som hjälper till att mata oss, städa våra burar, tömma våra toalådor, gulla med oss och annat. Det behövs varje dag året runt. Vi har ju ingen semester, utan behöver hjälp jämt.

Hoppas vi ses.

Musse

4 kommentarer:

  1. Stackars Musse. Min husse hälsar att du inte ska ge upp hoppet och jag håller med. En dag kommer en människa som säger "den där Musse måste jag bara få ta hand om."
    Upp med morrhåren och tänk att du snart får glädja människor.

    SvaraRadera
  2. Hej Sippo. Vilken klok husse du har. Tror han att den där människan som säger att "den där Musse måste jag bara få ta hand om " kommer snart? Det hoppas jag, för jag längtar till egna människor. Kanske kommer de idag på öppet hus rentav? Jag ska hålla ögonen öppna. Musse

    SvaraRadera
  3. O Musse, vad jag hoppas att just "din" människa kom till katthemmet idag!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej Gammelmatte Gittan. Kul att höra från dig, men min människa kom inte igår heller.Nu får ni hålla tummar och tassar för att min människa kommer på söndag då vi har öppet hus igen. Musse

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...