söndag 19 juli 2009

Jättemysiga katten Musse söker bra, eget hem


Hej, det är Musse på Södertälje Katthem igen.

Idag gäller det att vara till sin fördel, som det heter. I torsdags när det var öppet hus kom en människa in till mig och satte sig på golvet. Då satte jag mig i hennes knä och så klappade hon mig, och jag spann som bara den.

Tänk om man fick ha det så varje dag. Vilken lycka för en katt som inte har haft egna människor på länge. Visserligen är alla snälla här på katthemmet där jag bor, men det blir ju inte samma sak som att ha ett eget hem med snälla människor.

Du som kan och vill ta hand om en katt, mig till exempel, kan komma till oss på Morabergsvägen 6D i Södertälje mellan 15-17 idag. Då kan vi träffas och då ska jag visa dig vilken fin katt jag är. Välkommen.

Musse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag är det inte jag som är på bilden. Min kompis, Liam, flyttade till ett eget hem för några daga...