lördag 4 juli 2009

Kan DU hjälpa katten Musse med ett nytt hem?


Hej, det är Musse på Södertälje Katthem igen.

Eftersom det är så varmt här på Södertälje Katthem gick blogghjälpen och köpte ännu en fläkt, utöver de vi redan har. Sen när hon skulle sätta ihop den så gick inte det. Flera andra försökte också, men det fungerade inte, så nu ska hon lämna tillbaka den. Det var synd för det är väldigt varmt här för oss katter och för dem som jobbar här åt oss.

En av mina kompisar, som fick ett hem på Hölö för några dagar sedan, har smitit. Det var nog inte så bra, för när man bara bott några dagar i ett nytt hem, vet man inte var man bor. Risken är stor att han inte hittar hem igen. Om ni ser en röd katt med bara en halv svans så är det nog han. Då ska ni ringa katthemmet genast, så vi kan rädda honom. Han klarar sig nog inte på egen hand, i alla fall inte i höst och i vinter. Jag tycker synd om honom.

I morgon är det öppet hus igen här på Morabergsvägen 6D i Södertälje. Det ser jag fram emot för kanske är det just i morgon som mina nya människor kommer hit?

Musse

4 kommentarer:

  1. Visst är det väldigt varmt innomhus? Men jag måste jama att det är ännu värre utomhus. Jag tyckte nämligen att det fräste lite om husses rygg. Otäckt att din kompis rymt hemifrån. Vi håller alla tassar här för att han ska komma till rätta fort.

    SvaraRadera
  2. Hej Sippo. Jo, du har nog rätt i att de är ännu varmare ute, men där kan man ju i alla fall lägga sig i skuggan. Och se upp med husses rygg, låter inte alls bra att det fräser om den. Fräsa ska ju bara vi katter göra egentligen, och då bara när vi blir arga eller rädda. Har hört att min kompis varit synlig nära sitt nya hem och att han kommit och ätit, men han har inte låtit sig fångas ännu. Hoppas han gör det, för det är inte alls bra för oss katter att inte ha nåt hem. Fråga mig - jag vet. Musse

    SvaraRadera
  3. Hej hur har det gått?
    Jag blir så ledsen, synd inte alla katter kan bo hos mig.

    SvaraRadera
  4. Hej Anonym. Tyvärr har det inte hänt så mycket ännu. Blogghjälpen säger att vi måste ha tålamod och att hon inte kommer att överge mig. Vi ska blogga på tills vi hittar ett bra hem åt mig. Det känns bra att ha stöd både från såna som du som svarar på min blogg och från blogghjälpen som skriver det jag säger. Musse

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...