tisdag 7 juli 2009


Hej, det är Musse på Södertälje Katthem igen.

Igår kväll var blogghjälpen och flera andra snälla människor här och hade möte. De talade om vad de ska göra i höst för att vi ska få in pengar till katthemmet, så de kan fortsätta att hjälpa oss katter som inte har nån annanstans att ta vägen.

Jag tjuvlyssnade lite och det verkar bli en hel del kul i höst. Först kommer vår ambassadör, Anna-Lena Brundin hit på öppet hus torsdag den 6 augusti. Det ska bli jättekul. Sen planerar de en loppis och en del annat spännande. De säger att det är viktigt att vi syns på olika ställen så folk får upp ögonen för hur illa det är för en del katter. Då kanske de sköter om sin djur bättre och köper djur istället för att kasta ut dem eller behandla dem illa.

Jag håller tassarna för att det snart ska komma nån som tycker jag är en toppenkisse och vill köpa mig. Blir det du? Kom till oss på torsdag på öppet hus mellan 17-19 på Morabergsvägen 6D så kan vi träffas.

Musse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...