onsdag 23 augusti 2017

Katten Nina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Nina på Södertälje Katthem.

Idag har jag funderat lite på  hur många olika nivåer det finns på katter.

Ni kanske inte förstår hur jag menar? Jag menar så här:

En del katter föds till en tillvaro som är lugn och harmonisk och där det är självklart att de är älskade.

En del katter föds oönskade men får ändå ett hem direkt där de tas väl om hand.

En del katter föds oönskade ute, utan nån som tar hand om dom. Vissa har tur, som jag, och hamnar på ett katthem. Alldeles för många har ingen tur alls och går en tråkig framtid till mötes.

Jag drömmer om den dag då ALLA katter föds önskade och älskade. Tänk vilken fin värld vi skulle leva i då.

10 kommentarer:

  1. Jag kan bara jama instämmande: Tänk om alla katter föddes önskade och till kärleksfulla hem.
    Det vore en dröm att få se det gå i uppfyllelse!
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, vi måste hjälpas åt att jobba så det blir så en dag.

      Radera
  2. Vi instämmer i din dröm! Alla katter/djur borde födas önskade och ha en bra tillvaro. Hoppas att det går i uppfyllelse. Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Micke. Molle och Mary, jag ska fortsätta drömma så kanske det blir så.

      Radera
  3. Vi instämmer såklart! Sen undrar vi vad du gör på dagens bild? Ser intressant och skojsigt ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, hi-hi - det tänker jag inte avslöja!

      Radera
  4. Jamar instämmande.
    Undrar som Katten Sven, vad leker du med på bilden?
    Du ser väldigt koncentrerad ut-

    Ozzy

    SvaraRadera
  5. Vi önskar precis som du! Tänk om det kunde bli så! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jam, om vi hjälps åt tillräckligt många kanske det kan bli så en dag.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...