lördag 12 augusti 2017

Katten Nina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Nina på Södertälje Katthem.

Nu är det mesta avklarat för idag. 

Det var lite ont om volontärer idag, men det fixade adoptionsgruppen som var på öppet hus för att visa oss katter. De gav oss mat, bytte vatten, rensade våra lådor, sopade golven och hann till och med gosa lite med oss. Och presentera oss för besökare.

Det kallar jag riktiga volontärer! Snart hoppas jag att semestrarna är över så våra "vanliga" jätteduktiga volontärer kommer till oss. De är minst lite "riktiga" och viktiga dom. Det är tack vare dom vi får den hjälpa vi behöver.

Nu ska jag vila lite.


6 kommentarer:

  1. Hur skulle det gå utan alla volontärer med stora hjärtan för katter? Inte alls! ❤
    Vila nu riktigt ordentligt! Det behöver både du och blogghjälpen!
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, du har alldeles rätt. Utan våra snälla volontärer skulle väldigt, väldigt många fler katter fara illa. De är guld värda för oss!

      Radera
  2. Hoppas nu att du får vila lite innan nästa veckas arbete börjar.
    Idag har min matte o husse varit på kattutställning i vår stad.
    Där var en mycket speciell kisse med.
    Mina människor klappade honom o betalade mer än gärna pengar för detta.
    Du kan säkert gissa vem det var?
    SÖREN!!!

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, åhhh, har ni fått klappa Sören idag. Vilken hjälpa han och hans människor är!

      Radera
  3. Så skönt att det löste sig i alla fall. Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jam, vi har allt tur här som har så många som hjälper oss. Fast det skulle så klart behövas fler.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...