fredag 18 augusti 2017

Katten Nina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Nina på Södertälje Katthem.

Igår hände inte så mycket här på katthemmet. Inte för min del i alla fall.

Blogghjälpen gav mig lite godis och så hade hon fräckheten att blixtra en bild på mig! Utan att jag hade gett tillåtelse. I morgon ska jag kräva henne på massa godis som kompensation.

Idag har jag tänkt så här: det annonseras om mängder av saknade katter på www.vilse.nu. Tänk om det för varje saknad katt kom upp motsvarande annons på en upphittad katt? Alltså först t ex: " Svart katt med lila halsband bortsprungen från Storgatan i Skövde", En kvart senare skulle det komma in en annons som sa "Svart katt med lila halsband upphittad nära Storgatan i Skövde".

Men tyvärr är det inte så ofta det blir så.

Jag får fundera vidare på hur man ska lösa det här problemet. Nu måste jag koncentrera mig på Öppet Hus i morgon mellan 14-16!

6 kommentarer:

  1. Det vore verkligen en dröm om det blev som du skriver d.v.s. att lika många katter anmäls som upphittade som de som anmäls försvunna.
    Sedan måste jag säga att det var en mycket lyckad bild på dig blogghjälpen tog. Du är så vacker!
    Givetvis måste det faktum att bilden togs utan lov generera extra godis!
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, jam extra godis måste alltid krävas när det är nåt extra!

      Radera
  2. Vi jamar som ovanstående. Vilken dröm om alla kom hem. Men vi tycker du är mycket tjusig på bilden och hoppas du blir bra kompenserad!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Micke, Molle och Mary, tänk om min dröm slår in en dag! Vilken lycka!

      Radera
  3. Denna lördag morgon är det riktigt regnbusväder där ute - vi tänker på alla kompisar som tassar runt utomhus utan att ha ett hem eller inte hittar hem igen till det de har, vilken härlig nyhet om ALLA plötsligt kom in i trygghet!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. SVen, om man drömmer riktigt mycket kanske drömmen slår in?

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...