onsdag 30 augusti 2017

Katten Nina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Nina på Södertälje Katthem.

Idag tänkte jag mest uppdatera er på mina kompisar som jag berättat om de senaste dagarna.

Vår lille kompis som legat på djursjukhuset verkar fortfarande stabil. Han behöver förhoppningsvis bara lugn och ro för att bli helt återställd. Man har inte hittat några avvikelser på proverna som kan förklara att han blev dålig.

Den pyttelilla kompisen lever ännu och det är fortfarande gott gry i honom, men han klarar ännu inte av att äta själv som han ska. Det blir stödmatning. Tyvärr vet vi av erfarenhet att så små ungar som inte kan växa upp med en mamma har små chanser att överleva, men vi håller så klart allt vi har för att han ska få växa upp till en frisk och glad katt.

I morgon bitti ska blogghjälpen upp tidigt för att skjutsa en av våra andra kompisar till vettisen i Gnesta. Hon gillar inte att behöva gå upp så tidigt men jag tycker det är bra att hon inte ligger och drar sig hela dagarna. Det gör ju inte jag!

8 kommentarer:

  1. Vi håller tassarna för att det går bra! Blogghjälpen är ju fankattisk och hon kan nog behöva dra sig lite ibland!
    Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, nädå, hon gör inte så mycket så hon behöver komma upp på mornarna.

      Radera
  2. Jag hoppas också att dina små kompisar kommer att klara sig och bli pigga o levnadsglada kissar.
    Tänk om du Nina hade kunnat ratta brummisen, då hade ju blogghjälpen fått vila lite iallafall.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, jag tycker gott att blogghjälpen kan komma upp i tid på mornarna.

      Radera
  3. Morgonstund har ju som bekant guld i mun! Blogghjälpen kanske kan ta en liten slummer på eftermiddagen?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, jam, men det ska allt vara en liten slummer i så fall.

      Radera
  4. Hoppas hoppas att det går bra för båda kompisarna. Vi håller fortfarande tassar och tummar så mycket och hårt vi kan.
    Tänk om alla hade ett lika stort hjärta för katter som blogghjälpen. Det vore en dröm!
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, som tur är finns det många här på katthemmet som gör mycket för oss. Det är inte bara blogghjälpen.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...