onsdag 16 augusti 2017

Katten Nina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Nina på Södertälje Katthem.

Ibland önskar jag att jag skulle kunna berätta saker för er som jag inte kan berätta. Jag skulle vilja kunna berätta att

  • Mamma katt och ungarna gått in i fällan och nu är på katthemmet
  • Att jag fått ett kanonhem
  • Att man äntligen stiftat en ny djurskyddslag som bl a innebär att alla katter ska ID-märkas och registreras och att alla katter som inte ska användas i seriös avel ska kastreras
  • Att antalet hemlösa katter minskar drastiskt
Men tyvärr kan jag inte berätta om något av detta ännu. Men en dag så, kanske...

10 kommentarer:

  1. Söta fina Nina - kanske i alla fall att de två översta punkterna på listan kan bli verklighet SNART?! Nospuss till dig

    SvaraRadera
  2. Vi är övertygade att mamma katt med familj kommer snart och ditt föralltid hem kommer när rätt tvåbening får se dig. De andra punkterna hoppas vi kommer att ändras snart. Vi får alla kämpa tillsammans för att folk och politiker ska få upp ögonen av problemet. Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Micke, Molle och Mary, jam, det är jätteviktigt att vi kämpar tillsammans. Ingen orkar ensam driva de här frågorna.

      Radera
  3. Vi tror som Sven och Micke, Molly och Mary, kattmamman fångar ni snart in och DIN/DINA människor kommer snart för även om du får vänta så är det ju viktigare att det blir rätt.
    Vi tror och hoppas att det blir bättre på sikt med kastrering, ID-märkning och att det blir färre hemlösa katter. Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, det är inte så lätt som man kan tro att fånga in en kattmamma med ungar. De springer ofta åt olika håll och man måste få in alla i fällan samtidigt.

      Radera
  4. Jag önskar verkligen att allt det du skulle vilja berätta om blir sanningar och det väldigt väldigt snart!
    Vi kommer att hålla tassar och tummar stenhårt för att det blir så.
    Tyvärr är problemet att pratmakarna (politikerna) är inblandade när det gäller den nya djurskyddslagen så den punkten verkar hopplös. Idag har man ju bestämt att lägga ännu mera pengar på vapen och annat otäckt men till djuren finns inte ett korvöre extra.
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, visst är det märkligt att det ALDRIG verkar finnas varken tid eller pengar över till oss?

      Radera
  5. Jam, jag hoppas också att du ska kunna jama att nu har dessa sakerna äntligen hänt.
    Men en dag kommer du att tala om att nu har du fått ett alldeles eget hem att ta tass om.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, blogghjälpen säger likadant. Hon säger att hon inte ger sig innan jag fått ett eget hem.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...