söndag 20 augusti 2017

Katten Nina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Nina på Södertälje Katthem.

Ibland undrar jag om det är sant att det faktiskt finns väldigt snälla människor. Man hör ofta jamas om det som är dumma.  Men idag tänker jag på de som ordnat loppis i Tumba.

Det var tre familjer som stod för den. Varje familj hade med egna saker till försäljning. Blogghjälpens grannar skänkte behållningen från det de sålt till oss hemlösa katter på katthemmet.

När allt räknats blev det: 1 952 kronor! Och vi på katthemmet får alla pengar.

Dessutom blev det ju bra reklam för katthemmet och det är värt mycket det också.

Det känns bra i ett litet katthjärta att känna att alla människor minsann inte är dumma!

6 kommentarer:

  1. Vilket bra initiativ! Det finns snälla människor! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jam, vi har tur som träffar på just de snälla människorna.

      Radera
  2. Ännu ett inlägg man blir jamarglad av att läsa!
    Blogghjälpens grannar skall ha ett helt fång med vackra blommor! Underbara människor! ❤
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, jam, de är verkligen underbara människor. Och de älskar katter också! Världens bästa kattvakter säger blogghjälpen.

      Radera
  3. Visst finns det jamarsnälla tvåbeningar som vill oss katter väl.
    Det dumma är ju att det finns ännu fler tvåbeningar som inte gör det och är totalt empatilösa mot oss katter.
    Men, när man läser om dessa snällisarna så blir man glad.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, jag vet inte vilka som är flest, men jag hoppas det finns fler snälla än dumma. Även om de dumma är de man mest hör talas om.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...