torsdag 24 augusti 2017

Katten Nina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Nina på Södertälje Katthem.

Nu har jag just avslutat öppet hus. Det är trevligt när det kommer snälla människor, men jam tycker det är trevligt när våra volontärer kommer också. De är alltid snälla (även om EN av dom är väldigt snål).

Ikväll var adoptionsgruppen där förstås. De hjälps alltid åt att städa åt och mata oss  om det behövs. Jag behöver inte ens jama till dom, de sätter igång automatiskt om det saknas folk.

Behöver jag jama att vi har toppenbra volontärer? Alla dagar.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker du skall jama till blogghjälpen att alla vi som läser här skulle vilja ge tusen kramar till alla som hjälper till på katthemmet. Ja på alla seriösa katthem runt om i vårt land. Det är kämpigt med ekonomi och annat så den insats som görs på katthem är helt enkelt FANTASTISK!
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, Du har så rätt. Man jobbar inte på ett katthem för att bli rik ur ekonomisk synpunkt. Men rikedom kan finnas på många olika sätt.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...