måndag 28 augusti 2017

Katten Nina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Nina på Södertälje Katthem.

Igår tog jag faktiskt en vilodag. Det var skönt för det blev en hektisk vecka. Även om jag är van blir det ju lite jobbigt med allt som ska planeras när det är öppet hus.

Sen skrev jag ju i förrgår att jag skulle kontrollräkna pengarna vi fick in. Tur var det. Vi trodde det var ca 3000, men när jag kontrollräknat var det över 4000 pengar. De behövs, för vi har just nu en av våra små kompisar på djursjukhuset. Han har legat där en natt och får stanna en natt till åtminstone. Alla vet att det kostar jamarmycket.

Sen finns det en sak att notera i nyhetsflödet, nämligen att Bryssel inför lag på kastsrering av katter! Det kan ni läsa om här.

Och som vanligt undrar man: när ska våra svenska politiker göra nåt för oss hemlösa katter?

10 kommentarer:

  1. Vilken tur att det finns någon (Nina) på katthemmet som kan räkna ordentligt!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, jo du! utan mig hade allt blivit kaos.

      Radera
  2. Åh vilken bra slant! Vi får hoppas att våra politiker vaknar någongång..
    Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jag tror att vi måste gå och jama högt i deras öron för att de ska vakna.

      Radera
  3. Helt rätt att du tog en vilodag. Vi har ju kommit överens om att du inte behöver skriva så mycket på helgerna.
    Härligt att det blev mera pengar än beräknat. Det var allt tur du kontrollräknade. Hoppas kompisen får komma hem från sjukhuset snart. Inte kul (och dyrt) att vara där.
    I Bryssel är de kloka! Hur det är med politikerna här avstår jag att jama om....
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, jag förstod redan från början att jag måste kontrollräkna. Om inte jag tar tass om finanserna kommer det att bli hur tokigt som helst.

      Radera
  4. Oj, vilken tur att du kontrollräknade, gissar att det var blogghjälpen som räknade på egen tass igår? Vad skulle dem göra utan oss?
    Hoppas verkligen Sverige tar efter angående kastrering, vi ligger tyvärr långt efter många länder när det gäller djurskydd
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, undrar varför Sverige inte vågar ta tag i djurskyddsfrågor? Det kan väl inte vara så svårt?

      Radera
  5. Jamar som ovan, vilken tur att DU kan räkna.
    Hm, politikerna i vårt land har fullt upp med att roffa åt sig så mycket som möjligt åt sig själva.
    Resten av folket som byggt landet samt alla katter existerar inte i deras värld.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, visst är det konstigt att man inte som politiker tar mer hänsyn till alla som har det kämpigt? Undrar när de ska vakna.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...