söndag 20 juni 2010

Katterna Pelle och Trulsa berättar



Hej, det är Pelle och Trulsa på Södertälje Katthem.



Det blev vinter, vår, sommar och höst ett par gånger om. Jag var mycket ute för där hade jag kompisar. När jag måste vara ensam inne tyckte jag det var långtråkigt.

Mamma och syskonen tänkte jag inte längre på. Det blir ju så att man vänjer sig vid de man har omkring sig efter ett tag.

Matte och husse jobbade hela dagarna. När de kom hem var de ofta trötta och orkade inte sysselsätta sig så mycket med mig. I alla fall inte så mycket som jag hade velat.

Men så en dag, det var på senvintern och snön hade just börjat smälta. Det var lite skönare ute. Matte och husse gick till sina jobba precis som vanligt. Jag var ute och undersökte mitt revir, hälsade på mina kompisar och gjorde det jag brukade ute. På kvällen kom matte och husse hem. Jag gick in i huset. Då bar de in en låda i köket. Jag tittade på lådan, nosade lite. Det rörde sig därinne, och lät lite också! Vad var detta?

Mer i morgon.

10 kommentarer:

  1. Vad skönt att du fick kompisar ute! Men nu börjar vi undra, vad är detta? Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Skönt att du hade kompisar ute, för det låter inte som att dina människor brydde sig så mycket om dig. En katt behöver ju massor av gos och kärlek också! Dumma människor som inte förstår det *stampar med tassarna*

    Men vad är det i lådan? Oj vad nyfiken jag blir!

    SvaraRadera
  3. Bra att du och de andra katterna ute kom bra överens. Det är synd att många tvåbeningar är så trötta när de kommer hem från sina jobb. Vi vill ju ha gos och lek då, för vi behöver också tid med våra människor. Nu är vi väldans nyfikna på den där lådan med läten. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  4. Jag håller med alla andra, det var skönt att du hade kompisar ute i alla fall. Men nu blir jag ju lite orolig när jag hör om en låda som det låter om.

    SvaraRadera
  5. Mjau
    Håller med övriga missevänner här.
    USCH, låter hemskt det där med den där lådan.
    Låter otäckt, minst sagt.
    Skönt att du iaf hade kompisar ute.

    Tass på er båda

    Mimmi
    Chicko
    Tarzan
    Sessan

    http://katternasblogg.blogg.se/

    SvaraRadera
  6. Hej Dui och Deco. Jo, nu blev ni allt nyfikna. Och undra på det. Men idag fick ni veta vad det var.

    SvaraRadera
  7. Hej Alice. Mina människor hade inte alls så mycket tid med mig som jag önskade. Så det var verkligen tur att jag hade kompisar ute.

    SvaraRadera
  8. Hej Findus, Isak och Rasmus. Visst vill vi ha gos och bus av våra människor. Det är ju en självklarhet tycker vi. Men en del människor håller inte med oss tyvärr.

    SvaraRadera
  9. Hej Sippo. Visst behöver vi våra människor, precis som de behöver oss. Fast en del människor förstår inte det. Och innehållet i lådan har jag ju avslöjat i dagens blogg.

    SvaraRadera
  10. Hej Mimmi Chicko Tarzan och Sessan. Nej, det var inget otäckt i lådan, Det var ett jättebra innehåll i den.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...