söndag 17 januari 2010

Katterna Jenny och Majsan berättar



Hej, det är Jenny och Majsan på Södertälje Katthem.

Som ni kanske kommer ihåg så var vi lite filåsåfiska igår. Vi tänkte på en del saker som vi tycker är fel och konstigt. Det är flera av våra bloggkompisar som håller med oss. Idag har vi tagit det lite lättsammare och inte tänkt så djupt.

Som ni ser hade vi putsning på eftermiddagen. Det var ju öppet hus och då måste man vara fin.

Även om vi haft det tråkigt ibland så håller vi oss alltid rena och fina. Blogghjälpen säger att det är jättebra. Hon säger också att vi varit duktiga att gå ner i vikt, för vi var ganska överviktiga när vi kom hit. Det blir kanske så att man gärna tröstäter när man har tråkigt.

Eftersom vi fick dietmat när vi kom till katthemmet så gick det ganska fort att bli av med en del övervikt. Nu får vi vanlig mat blandad med dietfoder för de tycker inte det är bra att man går ner för fort heller. Det tycker vi är bra, för den vanliga maten är mycket godare än dietmaten. Fast när vi får ett eget hem ska vi springa omkring hur mycket som helst och då kommer den kvarstående övervikten att rasa av oss säger blogghjälpen.

Jenny och Majsan

6 kommentarer:

  1. Blörk! Usch för dietmat. Husse kör med nån slags lättmat här hemma för att vi inte ska bli så tjocka. Men jag vet nog att han syftar på mig! *fnys, mutter* Tacka vet jag "vanlig" kattmat som friskies. Det är mums, fast husse fick höra att man ska köpa mat med kvalitét. Då blev det plötsligt någon dyr märkesmat istället. Inte katten smakar den så mycket bättre. När ni får eget hem så kommer ni få muskler av allt busande och skuttande.

    SvaraRadera
  2. Vi håller tassarna för att det är idag era nya människor kommer. Tasskram

    SvaraRadera
  3. Oavsett vikt så är ni två några av de sötaste och mysigaste katterna jag någonsin har träffat. Jag hälsade på er igår när jag jobbade och kramades och gosade massor med er. Världens sötaste katter är ni och jag tror att ni kommer att få ett underbart hem sedan. Människorna som får er kan vara riktigt lyckliga. Många kramar och nosbuffar från matte och husse, Karin och David och katterna Kia och Baileys.

    SvaraRadera
  4. Hej Sippo. Ja, vi kommer snart att få springa av oss varenda överflödigt gram. Om du läser dagens blogg så förstår du vad vi menar... Majsan och Jenny

    SvaraRadera
  5. Hej Dui och Deco. Ni ser vad det hjälper att andra kissar håller tassarna för oss. Nu vet vi att vi kommer att få ett eget hem som vi tror blir jättebra. Jenny och Majsan

    SvaraRadera
  6. Hej matte och husse, Karin och David och katterna Kia och Baileys. Ja, det egna kanonhemmet är redan på gång. Tänk att vi ska bli klosterkatter snart! Jenny och Majsan

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...