fredag 9 augusti 2013

Katten Stellan på Södertälje Katthem börjar blogga

Hej, jag heter Stellan och jag ska få bli ny bloggkatt på Södertälje Katthem. Om jag ska vara alldeles noga heter jag faktiskt Stellan Skarsgård, men kompisarna kallar mig bara för Stellan.

Som ni vet flyttade Freddy till sitt nya hem häromdagen.

Även om han så klart var nervös för själva flytten och allt nytt, så var han jätteladdad. Eftersom han fick veta flera dagar i förväg att han skulle flytta hade han gott om tid att tillsammans med blogghjälpen utse och instruera en efterföljare.


 Jag var jätterädd att de skulle välja mig, för jag har aldrig varit bloggkatt. Och givetvis valde de just mig! Nåjam, Freddy sa att man lärde sig fort och att han skulle finnas till tass telekattiskt om jag behövde hjälp.

Samtidigt som jag var nervös, var jag också nyfiken på hur det var att blogga. En bra sak visste jag ju, och det var att alla som varit bloggkatter hittills har fått egna hem. Det avgjorde saken för min del. För ett eget hem, det är vad jag mest av allt önskar mig.

I morgon ska jag presentera mig lite närmare. Ni ska få veta min historia. Hoppas ni vill följa mig i bloggen.

25 kommentarer:

  1. Självklart kommer vi att följa dig, Stellan. Du kommer att passa jättebra som bloggkatt! *nosbuff* Kurr och burr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Findus, Isak och Rasmus, tror ni verkligen det *biter nervöst på klorna*?

      Radera
  2. Välkommen som Bloggkatt Stellan! Jag ska följa dig o hålla tummarna för att du snart får ett bra hem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Joachim, vad snällt att du håller tummarna för mig. Ju fler som gör det, desto fortare går det nog att hitta ett hem.

      Radera
  3. Lycka till, Snygging *blink*

    =^.^=

    Nosgos från "tanterna" Smulan och Amanda

    SvaraRadera
  4. Det blir nog bra det här! Lycka till! Xantippa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Xantippa, tror du verkligen det?? Hoppas du har rätt.

      Radera
  5. Det ska bli spinnande att lära känna dig och följa dig Stellan, Välkommen! Hoppas att du tar med alla kompisar på katthemmet och kommer till oss på party ikväll.Nosbuffar

    SvaraRadera
  6. Jag ser fram emot att läsa din blogg, vackra Stellan. Det ska bli intressant att få veta din historia. Hoppas att du snart får ett alldeles eget hem där du kommer att vara en älskad kisse.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marie, jag hoppas också jag snart får ett eget hem! Det är alla katter värda.

      Radera
  7. Äschjam då. *viftar med tassen* Det kommer gå så bra.
    Det ska bli väldigt spinnande att följa dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, om du jamar så tror jag också det kommer gå bra.

      Radera
  8. Varmt välkommen till bloggvärlden Stellan!! En riktigt skönhet är du!! Det ska bli väldigt spännande att lära känna dig :) Du kommer att klara detta galant!!
    Massor av lycka till och nosgos från oss, kram Beata, Doris, Sunny och matte!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Beata, Doris, Sunny och matte. jag hoppas ni inte kommer bli besvikna.

      Radera
  9. Hej och välkommen Stellan! Snygg päls *blink*.
    Klart du ska hänga med på party hos Dui & Deco. Maja Gräddnos och jag kan svänga förbi i den rosa Cattilacken och hämta upp dig och kompisarna på vägen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kolfart och Gräddnos, jättetack för att ni hämtar upp oss på Södertälje Katthem! Det ska bli jamarkul.

      Radera
  10. Hej Stellan! *vinkar glatt med tassen*
    Vad roligt det skall bli att få lära känna dig! Hoppas vi syns hos Dui och Deco ikväll så får du lära känna oss alla lite bättre så blir det inte lika nervöst att börja blogga sen.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, det känns bra att få träffa bloggkompisar i verkligheten. Jag är lite nervös, som ni förstår.

      Radera
  11. Välkommen Stellan som ny Bloggkatt, mjau
    Det ska bli kul att få lära känna dig.
    Ska bli jamarns kul att höra din historia, vad du har varit med om.
    Mjausan det jamas visst om party hos Dui och Deco, tassar dit på en gång.
    Tass tass så ses vi igen här på bloggen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, T, S; ja, party ska det bli. Ni kommer väl?

      Radera
  12. Tjenare Stellan och välkommen att blogga! Matte har träffat dig och sager att du är en trevlig kille

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pelle, jag har träffat matte också, och hon är en toppentjej!

      Radera
  13. Klart att jag vill följa dig Stellan !
    Är lite sen för att Åskar har varit på besök en massa i helgen och så har min matte jobbat.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...