söndag 10 januari 2010

Katterna Jenny och Majsan berättar



Hej, det är Jenny och Majsan på Södertälje Katthem.



Nu befann jag mig alltså i en bur på Södertälje Katthem tillsammans med bl a Majsan, hon som kom att bli min bästa kompis. Ni som nu läser det här kanske tror att det här är nåt som hände nyligen. Så är det inte. Det vi nu berättar om hände för flera år sedan. Om ni fortsätter läsa så kommer ni att förstå vad som hänt fram till idag.

I buren var det ibland lite tjafs mellan vissa av oss katter, men en som satte tassen i golvet så fort nån tjafsade med mig, det var Majsan. Det var jag väldigt glad för, för jag var ibland lite rädd för de andra katterna.

Ibland kom det människor och tittade på oss, det kallades för öppet hus. Det tyckte vi var lite läskigt, för vi såg ju ibland att våra kompisar fick flytta iväg medan andra fick stanna kvar. Majsan och jag var oroliga för att vi skulle bli skilda åt om nån fastnade för nån av oss. Men då sa en av tjejerna på katthemmet, att vi inte behövde vara rädda för det, för vi skulle inte komma till olika hem. Det var viktigt att vi fick bo i samma hem eftersom det märktes att vi var såna kompisar. Det kändes jättebra tyckte vi.

Det gick några veckor, så en dag kom det några människor som tittade väldigt länge på oss. De sa att de tyckte vi var jättefina.

Hur det gick ska vi berätta i morgon.
Jenny och Majsan

8 kommentarer:

  1. Vilken tur att det finns människor som ser att man behöver få vara med sin kompis! Nosbuff

    SvaraRadera
  2. De är kloka på katthemmet och ser när två superkompisar inte skall delas på.

    Hoppas att ni kommer till ert egna hem snart.

    Kram från Helena, Krypto och Mysis

    SvaraRadera
  3. Vilka kloka människor som förstod att ni ville flytta tillsammans. Nästan lika kloka som oss katter. *svanskram*

    SvaraRadera
  4. Vi jamar som de andra: Så bra att katthemmet tänker på att kompispar bör få följas åt. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  5. Dui och Deco. Visst är det tur att vissa märker att man har en bästis som man inte vill skiljas från. Det är väl samma med er tvåbeningar? Jenny och Majsan

    SvaraRadera
  6. Hej Helena, Krypto och Mysis. Ja, som ni kanske förstår så fick vi ett gemensamt hem en gång, men... Ni får läsa mer i morgon. Jenny och Majsan

    SvaraRadera
  7. Hej Sippo. Vet inte om man kan jämföra tvåbeningars klokhet med den hos oss katter, men kanske. Den där gången fungerade det ju. Jenny och Majsan

    SvaraRadera
  8. Hej Findus, Isak och Rasmus. Det finns mycket som är bra på katthemmet. Men ett eget hem är ju ändå svårslaget... Majsan och Jenny

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...