onsdag 6 januari 2010

Katten Jenny berättar


Hej, det är Jenny och Majsan på Södertälje Katthem.

Nu har ni fått se lite hur Majsan har haft det. Nu ska jag, Jenny fortsätta min berättelse fram till att jag kom till katthemmet.
Som ni kanske minns så hade jag det jättebra en hel sommar, men sen började ledsamheterna. Efter några dagar när jag inte fått nån mat och magen skrek av hunger, började jag förstå att jag var övergiven. De skulle aldrig komma tillbaka för att hämta mig.

Ni anar inte hur tomt och ödsligt det kan vara på en campingplats när alla sommargäster flyttat. Det fanns absolut ingen där som kunde eller ville ta hand om mig eller ge mig mat. Jag visste inte vart jag skulle ta vägen eller vad jag skulle göra, bara att jag var jättehungrig och jätteledsen.
En dag kom det i alla fall en bil till området med två tjejer i. Jag såg min chans och sprang fram till dem så fort jag kunde. Men en sån söt liten kisse sa den ena. Men så mager sa den andra. Sen klappade de mig och var jättesnälla, men de hade ingen mat till mig. Då sa den ena undrar om inte det här är en sån där övergiven liten stackare som sommargästerna bara lämnat. Jag försökte tala om för dem att det var precis så det var, men de förstod ju inte kattspråk så bra. Sen sa den andra Om du stannar här så åker jag bort till affären och ser om de har nån kattmat. Stackarn måste ju få nåt i sig. Och så åkte hon iväg medan den andra tjejen stannade hos mig.

Mer i morgon
Jenny

6 kommentarer:

  1. *snörvel* Vilken tur att tjejerna verkade förstå dig lite trots att dom inte talade jamiska. Men fy vilka elakingar som bara lämnade dig. Det kan inte jamas för många gånger. *fräser*

    SvaraRadera
  2. "Fräs" kan vi lägga till också! Tänk att tvåbeningar kan vara så dumma! Men de här tjejerna verkar ju bra. Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Så smart av dig att tassa fram till de här tjejerna! De verkar vara väldigt snälla, även om de inte förstod precis allt du jamade.

    SvaraRadera
  4. Hej Sippo. Näej det kan verkligen inte jamas för många gånger att man inte ska överge sin katt. Fy på de som gör så. Jenny

    SvaraRadera
  5. Hej Dui och Deco. Det är bra att ni fräser till också. Man kan inte säga till för mycket till de som är dumma mot djur. Jenny

    SvaraRadera
  6. Hej Findus, Isak och Rasmus. Visserligen förstod de inte allt jag sa, men de förstod ju i alla fall tillräckligt mycket. Jamiska är nog på gränsen till vad tvåbeningar klarar av att lära sig. Jenny

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...