onsdag 28 augusti 2013

Katten Stellan på Södertälje Katthem berättar


Hej, det är Stellan på Södertälje Katthem.

Idag har jag inte varit hos nån vettis. Det är mycket bättre att vara på katthemmet. Kanske får vi svar på proverna i morgon, men det vet jag inte säkert.

 Många har kommit med goda råd om vad det kan vara för fel. Foderallergi är en vanlig undran. När vi fått provsvaren ska vi gå vidare. Kanske finns förklaringen där, annars får vi prova nåt annat.

Idag var i alla fall blogghjälpen här. Hon tänkte fotografera min mage för att ni skulle få se att jag blev rakad där igår när de skulle ta ultraljud. Men jag tyckte det var så mysigt att buffa på hennes hand, så varje gång hon blixtrade så buffade jag som bara den! Jag tyckte bilderna blev jamarbra, men det tyckte inte blogghjälpen. Hon ville jag skulle ligga still så mitt fina ansikte syntes.

Det är kul att lura henne. Och så lätt det är sen!

12 kommentarer:

  1. Skönt att få lite mys med Blogghjälpen. Vi förstår mycket väl att du buffar för det är ju så härligt med gos.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jag skulle vilja buffa mycket mer!

      Radera
  2. Vad skönt med en vettisfri dag! Och bilderna blev väl jättebra, man ser din stackars mage hur bra som helst! Och att buffa är mycket trevligare än att bli blixtrad, helt klart!

    SvaraRadera
  3. Vi håller tassarna för att det kommer ett snabbt och bra svar. Gärna något som går att bota med gottisar och mycket gos.
    Jag tycker också att bilderna på dig blev jamarbra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, jag tror godis och mycket gos är precis den medicin jag behöver.

      Radera
  4. Vi tycker bilderna blev jamarfina och det är mycket mysigare att buffa än att det blixtrar!
    Vi håller tassarna för att provsvaren kommer snart. Hoppas du slipper att de går ner med en kamera i magen och i rumpan och tittar och tar prover, det gjorde de med Wilma och hon jamade att det var hemskt.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, kamera i rumpan *tittar sig oroligt bakåt*. Det får de INTE göra!

      Radera
  5. mjausan, så jamars bra bilder på dig Stellan, Tassarna upp!
    Vi hoppas oxå att provsvaren kommer snart.
    Klart som jamans att det är bättre med gos än många blixtar

    SvaraRadera
  6. Vi gillar också bilderna skarpt - och du Stellan, jag måste jama om för dig: Jag har också en rakad fläck på magen! Den fick jag när jag var inlagd för urinstopp för flera år sedan. Pälsen vägrar växa ut, men matte säger att det är mitt eget fel, för jag kan inte låta bli att slicka där hela tiden. Jag har fått för mig att det stimulerar pälsväxten, men det verkar inte fungera... Nåjam, mig gör det ingenting, och matte säger att så länge jag mår bra och är glad så gör vi inget åt det.
    Men du mår tydligen inte riktigt bra, och det tycker vi är så tråkigt <3 Hoppas att proverna ger någon ledtråd till vad det kan bero på, så att du snart blir en riktigt pigg och glad katt <3
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Frasse, jag tycker nog egentligen att det är ganska snyggt med en kal fläck på magen. Tror jag ska behålla den.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...